Gijs Loof (22) maakt overstap van VIOS(O) naar vv Sweel

Het is even wennen: geen rood-shirt van VIOS(O) om de schouders van Gijs Loof, maar het oranje-zwart van vv Sweel. Na vijftien mooie jaren bij VIOS(O) heeft de 22-jarige inwoner van Oosterhesselen de overstap naar ‘t Alterbarg in Zweeloo gemaakt. “Het was een lastig besluit om VIOS(O) te verlaten, maar dit voelt als een ideale stap voor mij nu. Ik krijg de kans om me op een hoger niveau te bewijzen. Deze kans pak ik met beide handen aan”, reageert Gijs Loof op de transfer naar vv Sweel.

Promotie

Het besluit kan niet los worden gezien van de onverwachte promotie van Sweel naar de 3e klasse. “Anders was ik zeer waarschijnlijk gewoon bij VIOS(O) gebleven. Toen bekend werd dat Sweel alsnog promotie maakte, was de keuze eigenlijk wel snel gemaakt. Bovendien ken Ik de club en de meeste spelers  goed en heb er een heel positief gevoel bij.”

Aanwinst

Als Gijs Loof qua werklust en passie bij Sweel hetzelfde laat zien als bij VIOS(O) en dat doortrekt, dan is de middenvelder zeker een aanwinst voor de equipe van Jarno Rotgers. “Ik ben een speler die altijd alles wil geven en zal niets aan het toeval overlaten. Je zult me niet snel betrappen dat ik de kantjes ervan af loop, maar het is natuurlijk altijd de vraag of dat op een hoger niveau toereikend is”, beseft Gijs Loof.

Naast inzet zijn de verre ingooi en snelheid belangrijke wapens. “Ik moet nog wel aan de baltechniek werken. In de training leg ik dan ook steeds de nodige nadruk op de technische aspecten, om zodoende als speler completer te worden.”

Linker middenvelder

Gijs Loof speelt het liefst als linker middenvelder. “Op die positie heb ik toch de meeste tijd in mijn carrière doorgebracht en daar kom ik met mijn speelwijze ook het beste tot mijn recht, maar dat oordeel is uiteraard aan de trainer”, glimlacht Loof, die in het dagelijks leven werkzaam is als timmerman bij bouwbedrijf Geugies in Sleen. Verder volgt hij een avondstudie voor werkvoorbereider/uitvoerder.

Bij de foto: Gijs Loof (22) uit Oosterhesselen wil bij vv Sweel kijken of hij op een hoger niveau mee kan. (Foto: Gerda Looije)