Sweel 2 vloert Dalen 2 op de valreep 3 – 4

In de reserve 2e klasse stond zondag de streekderby tussen Dalen 2 en Sweel 2 op het programma. In een knotsgekke tweede helft wist de formatie van Ronald Braam en Korné Hummel met 3-4 aan het langste eind te trekken.

Op een slecht bespeelbaar veld gingen beide ploegen met een saaie 0-0 ruststand de kleedkamer op. Voor het publiek was er in die eerste helft weinig te genieten. De combinaties verliepen moeizaam en Sweel kwam nauwelijks in het goede ritme. Het had bovendien ook moeite met de speelstijl van de thuisploeg. Het spektakel bewaarden de acteurs voor het tweede bedrijf. Dalen kwam goed uit de kleedkamer en kwam door twee persoonlijke dekkingsfouten aan de kant van Sweel al snel op een 2-0 achterstand.

De bezoekers pakten de draad echter goed op en Giel Bakker scoorde de verdiende aansluitingstreffer (2-1). Nog in dezelfde minuut bracht Dalen echter de stand op 3-1 en leek het erop of bij Sweel de koppies naar beneden gingen. Dankzij de kopgoal van Jos Naber gloorde er echter weer hoop in de voetbalharten van Sweel. Een kwartier voor tijd nam Giel Bakker de bal uit een voorzet knap op de borst aan in de 16-meter en schoort uit de draai fraai binnen: 3-3.

Daarmee was de koek nog niet op, want in de 90e minuut eiste opnieuw Giel Bakker een hoofdrol voor zich op:  de bal kwam uit een voorzet in de kluts in het 16-metergebied en Bakker haalde verwoestend uit : 3-4. Dalen probeerde in de extra speeltijd nog wel wat terug te doen, maar het geloof ebde snel weg.

“Misschien wel drie gestolen punten, maar nu was het geluk een keer aan onze zijde en zijn we Herbstmeister”, jubelde teamleider Ronald Braam na afloop.