Gewijzigde teamindeling jeugd 2023-2024

De afgelopen weken zijn er her en der nog wat verschuivingen geweest in het ledenaantal. In verschillende groepen zijn de aantallen net anders en daarnaast is er een andere verdeling van jongens en meisjes. Deze wijziging, in combinatie met de hele grote teams die we gemaakt hadden, heeft ons doen besluiten de teams, voor het seizoen 2023/2024, toch anders in te delen. We hebben een MO15 kunnen maken, waardoor we bij de MO17, de JO13-1 en 2 en de JO11-1 en 2 met beduidend minder wisselspelers het seizoen in kunnen gaan. Wij zijn hier heel blij mee. Naast de bovengenoemde argumenten hebben we hier ook de volgende redenen voor:

1. Minder wissels leidt tot meer speeltijd voor alle kinderen en dus meer plezier en ontwikkeling.
  2. Meer spelers en speelsters op eigen leeftijd en niveau, wat ook weer zal leiden tot meer plezier en ontwikkeling.
  3. De vele wissels, die er waren bij opzet 1, zou gaan leiden tot veel frustratie bij zowel spelers en begeleiders (en waarschijnlijk ook bij ouders).

We beseffen ons ook dat het voor een aantal spelers/speelsters even wennen is dat er een tweede versie van de team-indeling is gekomen, maar wij zijn er ook van overtuigd dat deze keuze, wanneer deze bij een ieder geland is, tot veel meer spelplezier gaat leiden. En uiteindelijk gaat het daar om, want alle jongens en meiden staan liever op het veld dan dat ze in de dug-out zitten te wachten.

Deze nieuwe teamindeling zal vanaf vrijdag 4 augustus op de website te vinden zijn. Geniet voor nu nog even van de vakantie en dan zal er op korte termijn in de teamapps gecommuniceerd worden over de eerste trainingen. De eerste echte wedstrijden staan gepland voor zaterdag 2 september. En ja het klopt dat dit de laatste zaterdag van de vakantie is. Tot slot nog het volgende: nog steeds zijn we bezig om voor de vacante posities mensen te vinden. Hier wordt dus aan gewerkt.

Met vriendelijke en sportieve groeten, TC Jeugd VV Sweel