Sweel (zat) 1 – FDS 1 : alleen op papier topper (update)

De hoofdmacht van Sweel (zat) en FDS werkten zaterdagmiddag op sportpark ‘t Alterbarg in Zweeloo een duel af dat alleen op papier een topper genoemd mocht worden. Het verschil tussen de beide koplopers in de 4e klasse D was simpelweg veel te groot, waardoor het oppermachtig spelend FDS met een 0-6 zege weer naar Havelterberg reisde. Sweel staat weer met beide benen op de grond, want het speelde tegen een zekere kampioenskandidaat. ‘De allerbeste ploeg die we tot dusverre aan het werk hebben gezien’, erkende teamleider Remko Koopman.

In de eerste helft kon Sweel de schade nog beperkt houden (0-1), maar het krachtsverschil deed de Sweel-aanhang toen al pijn aan de ogen. Sweel deelde af en toe nog wel een speldenprik uit, maar de equipe van trainer-coach Bert Wiebing kon geen vuist maken tegen de zeer sterk spelende gasten uit Havelterberg.

Na een uur spelen kwam FDS op 0-3 en was het duel vanaf dat moment gespeeld. In het vervolg van de tweede helft viel er voor de thuisclub weinig meer te genieten en werd het voor het Sweel-publiek een lange zit. In de slotfase drukten de bezoekers het grote krachtsverschil ook in goals uit: 0-6.

Sweel, dat nu op de tweede plaats staat, kan de komende weken nog steeds geen beroep doen op de geblesseerde spelers Robin Sikken, Jeroen Zantingh en Jaap Haan. De equipe uit Zweeloo hervat de competitie op zaterdag 26 november a.s. met een uitduel tegen DKB uit De Krim.

Uitslagen 4e klasse D :

Sweel – FDS   0 – 6