Geslaagde sponsorbijeenkomst vv Sweel

De sponsorcommissie van vv Sweel blikt terug op een geslaagde sponsoravond, die afgelopen week in de kantine op ’t Alterbarg in Zweeloo werd georganiseerd. Voorzitter Gert Naber van de sponsorcommissie noemde het in zijn openingstoespraak belangrijk om waardering richting de vele sponsoren van vv Sweel uit te spreken. ”We zijn blij met de steun en sympathie van de sponsorgroep en realiseren ons hiervoor iets terug te moeten doen.”

Communiceren

Naber blikte nog even terug op 2017. “We hebben toen besloten om het onderwerp sponsoring binnen onze club prominenter op de kaart te zetten. Niet alleen om nieuwe sponsoren te werven, maar – nog belangrijker – onze bestaande sponsoren te behouden. Dat betekent meer aandacht aan sponsoren te besteden en beter met hen te communiceren. Deze sponsorbijeenkomst is daar onderdeel van. Het is voor ons als commissie een laagdrempelige manier om met de sponsors in contact te komen, maar voor onze sponsoren ook een uitgelezen kans om met elkaar in contact te komen. Kennismaken en kennis delen zijn hiervoor een basis.”

Financiële pijler

Gert Naber benadrukte dat sponsoren, naast contributie en kantine-inkomsten, een belangrijke financiële pijler zijn voor de vereniging. “vv Sweel heeft een solide financiële basis, maar zonder de steun van de sponsors kan de club het beleid geen gestalte geven.”

Ben Haverkort

Vorig jaar werd de sponsorbijeenkomst gekoppeld aan de thuiswedstrijd en afgesloten met een borrel. “Altijd is het even afwachten wat er op zo’n avond af komt. Uiteindelijk mochten we een ruim vijftien sponsoren verwelkomen. We ontvingen naderhand positieve reacties op deze informele bijeenkomst en dat was voor ons aanleiding om ook dit jaar iets vergelijkbaars voor onze sponsors te organiseren. Dit keer geen voetbalwedstrijd, want we hebben het nu over een andere boeg gegooid. Vv Sweel is aangesloten bij het Drents Verbond en heeft van daaruit een nauwe samenwerking met FC Emmen. De link met Ben Haverkort was snel gelegd en we zijn content dat Ben als gastspreker wil optreden.”

Verknocht

Ben Haverkort speelde samen met Frank Rijkaard, John van ’t Schip en Wim Kieft. Trainde onder de bezielende leiding van Leo Beenhakker en Aad de Mos. Maar de meeste mensen kennen Haverkort als scheidsrechter. Communicatief erg sterk, op en buiten het veld. Dit bracht hem terug naar de regio waaraan hij verknocht is. Haverkort is de trotse directeur van FC Emmen. Hij gaf voor de sponsorgroep van vv Sweel een boeiend inkijkje in zijn veelzijdige loopbaan. Een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar.