Gerwin Tiems (39) en Melissa Gnodde (35) verhuizen met Bhv2Day.nl naar een toplocatie in Oosterwolde, maar blijven wonen op een daalders plekje in Aalden

Bhv2Day.nl zorgt niet alleen voor bedrijfshulpverlening: ‘ook alles op gebied van arbo en milieu’

Gerwin Tiems en Melissa Gnodde van Bhv2Day.nl arbo professionals hebben de bedrijfsactiviteiten verplaatst naar Oosterwolde.

De twee Aaldenaren waren al een tijd op zoek naar een locatie waar ze hun bedrijfsactiviteiten op een breed terrein van bedrijfsveiligheid en bedrijfshulpverlening verder kunnen uitbouwen en klanten kunnen ontvangen voor opleidingen. Uiteindelijk liepen Gerwin en Melissa tegen het pand aan, van waaruit Heijmans Infra BV de afgelopen jaren de uitvoering van de nieuwe Frieslandroute heeft gecoördineerd.

Na een bezichtiging was het tweetal snel om. “Het pand ligt pal aan de afslag van N381 en bood alle ruimte die wij nodig hadden. Omdat wij niet echt gebonden zijn aan een locatie – onze klanten bestrijken een gebied van Delfzijl tot aan Utrecht –  zagen we in Oosterwolde wel een mooie kans om onze relaties in Noord-Nederland nog beter te kunnen bedienen.’

Arbo en milieu

Bhv2Day.nl arbo professionals is actief met BHV-opleidingen, maar tegenwoordig kan het begrip bedrijfshulpverlening veel breder getrokken worden. Tiems: “Wij bieden bedrijven hulp op een breed terrein van arbo en milieu. We inventariseren de risico’s en zorgen voor een concreet advies voor een deugdelijke bedrijfshulpverleningsorganisatie en een actueel en goed uitgewerkt bedrijfsnoodplan. Ook bieden we VCA, hoogwerker- en heftruckopleidingen aan. Op dit moment heeft het CBR helaas een behoorlijke achterstand in de administratie vanwege de coronaproblemen, maar het is straks ook mogelijk om de opleidingen te verzorgen voor Code 95. Beroepschauffeurs moeten jaarlijks een aantal punten behalen middels bijscholing om het chauffeurs diploma geldig te houden.”

Bedrijfshulpverlening

Het belang van goede bedrijfshulpverlening is volgens Gerwin groot. Ieder jaar wordt 300.000 maal eerste hulp gegeven na een bedrijfsongeval en zijn er 1700 bedrijfsongevallen die leiden tot blijvende arbeidsongeschiktheid. Ook komen er jaarlijks 6000 tot 8000 bedrijfsbranden voor.

Gerwin Tiems en Melissa Gnodde hebben in het verleden gewerkt voor een professionele hulpverleningsdienst in Groningen en zijn in 2008 gestart met Bhv2Day.nl arbo professionals. ‘Dit was altijd al een droom, iets voor mezelf opbouwen. Dat zat al van jongs af aan in het bloed”, zegt Gerwin.

Interesse voor arbeidsveiligheid

Gerwin heeft onder meer in zijn rol als brandweerman veel ervaring opgedaan in de professionele hulpverlening. “Een brandweerman doet meer dan alleen branden blussen. Assistentie bij ongevallen maakt al vele jaren een belangrijk onderdeel uit van het werk. ‘Ik heb slachtoffers moeten bevrijden die bijvoorbeeld met een onderbeen vast zaten in een transportband, maar ook assistentie verleend bij de meest ernstige ongevallen op bouwlocaties. Soms met goede afloop, maar helaas ook vaak met slechte afloop. De interesse voor arbeidsveiligheid is hierdoor flink aangewakkerd. Soms zelfs al tijdens de inzet ging ik me een beeld vormen van hoe een calamiteit heeft kunnen gebeuren en wat er aan gedaan had kunnen worden om dit te voorkomen. Omdat ik hier grote interesse in kreeg, heeft mijn toenmalige werkgever mij de kans geboden om de HBO opleiding, Hogere Veiligheidskunde te gaan volgen. Zo is het balletje gaan rollen en runnen we nu al weer vele jaren Bhv2Day.nl.”

Sportsponsoring

Het bedrijf van Gerwin en Melissa is ook actief in de sponsoring van verschillende sportclubs, waaronder vv Sweel, VIOS(O), Witteveense Boys’87, HVZ/Vivendi, FC Emmen, FC Groningen en een schaatsteam. “Sponsoring is een win-win situatie. We geven de clubs iets, maar in ruil daarvoor wordt ons bedrijf zichtbaar gemaakt. Onze insteek als sponsor is dat we sportbeoefening willen stimuleren. Sport en gezondheid is nauw met elkaar verweven en dat willen we graag ondersteunen.”

Meer info? Stuur dan een mail naar info@bhv2day.nl

Bij de foto: Gerwin Tiems en Melissa Gnodde vinden in Oosterwolde – pal aan de afslag N381 – een geschikt bedrijfspand. (Eigen foto)