Gelijkspel was verdiend geweest, maar Sweel staat tegen Oldeholtpade opnieuw met lege handen

De hoofdmacht van Sweel had zondagmiddag minimaal een punt verdiend, maar stond na het eindsignaal opnieuw met lege handen. De ploeg van Jans Bos verloor het uitduel in het Friese Oldeholtpade met 2-1.

De thuisploeg probeerde door hoog druk te zetten het spel van de equipe uit Zweeloo te ontregelen.  Na een kwartier kwam de Oldeholtpade uit een hoekschop op 1-0, daar zou volgens Sweel echter een overtreding aan vooraf zou zijn gegaan. In het vervolg van de eerste helft zat Sweel goed in de wedstrijd, maar het bleef bij een paar speldenprikjes. 1-0 rust.

Vlak na rust verdubbelde Oldeholthade uit een afvallende bal de marge (2-0). Het antwoord van Sweel kwam snel. Rick ter Avest reageerde attent op een goede steekpass. Ondanks het ingezette slotoffensief bleef de 2-2 uit. Daarmee deed Sweel zich tekort, want een punt was verdiend geweest.

Sweel blijft rode lantaarndrager met zeven punten uit elf gespeelde duels. Orane Zwart, dat vandaag met 6-0 klop kreeg van Trinitas, staat twaalfde (10-7).