Sweel (zat) pakt in slotfase alsnog gelijkspel tegen FC Zuidlaren

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft op bezoek bij FC Zuidlaren een gelijkspel geboekt. Het werd 1-1. Sweel koesterde het puntje, dat pas in de slotfase werd veiliggesteld.

De thuisploeg bleek de nodige moeite te hebben met de opportunistische speelwijze van de bezoekers uit Zweeloo. Na amper vier minuten spelen had Sweel al op voorsprong kunnen komen, maar een inzet van Jurjen Huitema spatte uiteen op de lat.

In de twintigste minuut kwam Sweel op achterstand. Arbiter Bork-Meijer uit Ruinen legde de bal na een handsbal binnen het zestienmetergebied op de stip. Auke Hartslager faalde niet in de afronding: 1-0. Dat was ook de ruststand.

In de tweede helft bleef FC Zuidlaren de beter voetballende ploeg, maar Sweel hield knap stand. Na ruim een uur spelen voorkwam Thomas Kamman met een prachtige reflex een grotere achterstand. De keeper van Sweel hield zijn ploeg ook in de 73e minuut met een fraaie redding op de been.

Ruim tien minuten voor tijd was Jurjen Huitema dichtbij de gelijkmaker, maar keeper Bastiaan Mulstege van FC Zuidlaren redde knap. Sweel sloeg in de slotfase alsnog genadeloos toe. Vanuit een vrije trap kopte Jurjen Huitema de bal feilloos over keeper Mulstege: 1-1. Dat betekende een kostbaar puntje voor de ploeg van Ruud Jalving.

Komende zaterdag speelt Sweel, dat in de 4e klasse E de twaalfde plaats bezet, de thuiswedstrijd tegen middenmoter SVBO.

Uitslagen zaterdag vierde klasse E:

SVBO – Borger 6 – 1

Lycurgus – CSVC 2 – 4

Amicitia VMC – Helpman 1 – 0

FC Zuidlaren – Sweel 1 – 1

Achilles 1894 – Tiendeveen 3 – 3.

Stand vierde klasse E:

Elim 15 – 33