Geen winnaar in derby

De attractieve derby tussen Sleen en Sweel heeft zaterdagavond geen winnaar opgeleverd. Met de uitslag kon iedereen vrede hebben, 2-2 stond er na afloop op het bord, en dat was terecht, want het duel verdiende geen verliezer.

De burentwist was nog geen vijf minuten oud toen de thuisploeg via Jasper Ruinemans op voorsprong kwam: de spits kon vrij inkoppen. Binnen het kwartier zette de sterk spelende Ruud Nijman de gelijkmaker op het bord.

Sweel  kwam vervolgens meer in beeld, maar was slordig in de afronding. Vlak voor rust nam Sleen via Jeroen Mens weer de leiding. Halverwege de tweede helft was opnieuw Ruud Nijman de gevierde man bij de equipe uit Zweeloo. Met een leep balletje zette hij de ploegen weer op gelijke hoogte.

In het levendige vervolg bleven Sleen en Sweel hartstochtelijk knokken voor de volle winst, maar het duel eindigde in 2-2-. Met deze uitslag kon iedereen wel vrede hebben.

Sweel speelt zondag 13 september a.s. de laatste poulewedstrijd tegen Titan. Het duel op ’t Alterbarg begint om 14.00 uur.

Foto’s: Gerda Looije