Geen publiek, maar Asser Boys komt wel met ‘Kanon van de Kanaalstreek’ naar Zweeloo

Bij de foto: Asser Boys heeft met de 28-jarige Tristan Rotman een heus doelpuntenkanon binnengehaald. (Foto: Stoffer Bakker)

Ondanks alle ingrijpende maatregelen blijven de competities de komende drie weken doorgaan volgens het huidige speelschema. Er mag echter gedurende deze periode bij geen enkele wedstrijd nog publiek aanwezig zijn en ook de kantine op ’t Alterbarg blijft gesloten.

Komende zondag weet Sweel zich derhalve niet gesteund door het trouwe legioen, maar toch hoopt de formatie van Jarno Rotgers de stijgende lijn tegen Asser Boys vast te kunnen houden.

Het duel op ’t Alterbarg begint om 14.00 uur.

Asser Boys kende een redelijk dramatische start van het seizoen. De ploeg van Anne Jan van der Heide ging op de eerste speeldag met liefst 8-1 onderuit bij FC Oldemarkt, maar herstelde zich afgelopen zondag door in eigen huis Steenwijk met 3-2 te verslaan.

Asser Boys daalde op 9 juni 2019 na twee seizoenen in de tweede klasse weer af naar een niveau lager. De Assenaren trokken op die dag in de beslissende wedstrijd tegen EMMS aan het kortste eind. Het treffen in de nacompetitie ging met 2-0 verloren.

Een ronde eerder was Asser Boys nog op het nippertje aan degradatie ontsnapt. Na een 2-2 gelijkspel tegen Mildam maakte de tweedeklasser tijdens de strafschoppenserie geen fout. Dat kunststukje wist Asser Boys tegen EMMS niet te herhalen.

Asser Boys versterkt zich met Tristan Rotman

Asser Boys zat in het vroegtijdig beëindigde seizoen 2019/2020 bepaald niet stil. De ploeg roerde zich op de transfermarkt en versterkte zich onder meer met Tristan Rotman. De 28-jarige aanvaller komt over van tweedeklasser SC Stadskanaal.

Rotman kan zowel uit de voeten in de spits als áchter de spits, op nummer 10. Als het goed is heeft Asser Boys met Rotman flink wat doelpunten in huis gehaald, want voor SC Stadskanaal maakte de goalgetter meer dan 100 doelpunten. Het leverde hem de bijnaam ‘Kanon van de Kanaalstreek’ op. De aanvaller kwam naast Stadskanaal tevens uit voor TEVV en SJS.

Teambelang

Rotman wil de hoge verwachtingen die zijn reputatie wellicht zouden wekken wel enigszins temperen. Het teambelang staat wat hem betreft voorop. Zijn doel: ‘Ik wil met Asser Boys bovenin meedraaien in de derde klasse en als het lukt promoveren.’

De spits geeft verder aan positieve gesprekken te hebben gevoerd met de technische commissie van Asser Boys. Dat gaf hem het goede gevoel om de overstap te maken richting de Lonerstraat. ‘Daarnaast is Assen voor mij dichter bij mijn werk en dus handiger in de combinatie met voetbal.’

Perfecte aanvulling

Asser Boys-trainer Anne Jan van der Heide – die aan zijn tweede seizoen bij de Assnearen begint – ziet in Rotman de perfecte aanvulling voor het elftal: ‘Het is een veelzijdige speler die zowel in de aanval als op het middenveld uit de voeten kan. Met bijvoorbeeld Mark Koops en René Westerveen hebben we al jongens in huis die gemakkelijk het doel vinden, met Tristan hebben we er nog zo’n type speler bij. En dat hij dat kan, heeft hij in het recente verleden wel bewezen.’

Tristan Rotman is de derde aanwinst voor Asser Boys, eerder strikte de club al doelman Jordi van der Veen en Joell Bunk, die beiden overkwamen van FC Assen.

Tekst deels overgenomen uit de Asser Courant.