Geen EK-voetbal, maar wél de vv Sweel Jeugd Cup

Voorlopig geen EK-voetbal, Olympische Spelen en Wimbledon, maar zaterdag werd er op ‘’t Alterbarg gelukkig wél gestreden om de prestigieuze vv Sweel Jeugd Cup.

De amateursport is door corona tot stilstand gekomen, maar gelukkig mogen de jeugdvoetballers wel de wei in. Bij vv Sweel proberen ze er het beste van te maken.

Uiteraard wel met de nodige restricties, winnen of verliezen is voor de voetbaljeugd van vv Sweel nu even niet het allerbelangrijkste. Het feit dat ze plezier kunnen beleven is al een overwinning op zich.

Afgelopen zaterdag werden op het sportpark drie toernooivormen afgewerkt. De teams van JO 8 t/m 13, JO 15/MO15 en MO17, JO 17 en JO 19 kwamen in actie. Dit alles mede dankzij de initiatiefnemers Jaap Scholing en Jeroen Dijkstra.

Op ’t Alterbarg is er veel veranderd sinds het uitbreken van de coronapandemie: verbod op publiek geldt ook voor ouders, kleedkamers dicht en ook kantine is niet toegankelijk. “Het is niet leuk, maar we kunnen gelukkig met de jeugd blijven voetballen. We vragen nu meer van het kader. Gelukkig hebben we de beschikking over enthousiaste vrijwilligers om het allemaal in goede banen te leiden”, zegt Henk Nijenbanning, die binnen het bestuur verantwoordelijk is voor de jeugdafdeling.

Komende zaterdag staat voor de jeugdvoetballers de tweede ronde van de vv Sweel Jeugd Cup op het programma. Op 7 november voorlopig de slotronde, maar kan afhankelijk van de coronamaatregelen worden verlengd.

Op de site van vv Sweel worden de standen en de onderlinge competities bijgehouden. De teams bij de onderbouw worden telkens gewijzigd. Ook deze mutaties staan op de site.