Furieuze tweede helft bezorgt gepassioneerd Sweel ruime zege op ASVB en ticket tweede ronde; Jort Jalving met hattrick en assist man of the match

Sweel heeft het verspelen van de titel bij Sleen op ondubbelzinnige wijze van zich af gezet. Veertien dagen na die uitglijder zette de ploeg van Marnix Bakker de eerste ronde van de nacompetitie tegen ASVB zeer overtuigend in winst om en kan zich komende zondag opmaken voor het volgend duel in de play-offs in en tegen Ruinen.

In het Oost-Groningse Blijham kreeg Sweel de Witte Muizen na een indrukwekkende tweede helft op de knieën (0-5). Bij rust waren de partijen nog in evenwicht. Behoudens wat waarschuwingsschoten hield Sweel het kruit droog voor een furieuze tweede helft die komen ging,

Jort Jalving was zondagmiddag de grote man bij Sweel. De aanvaller speelde formidabel en bezorgde zijn team met drie wonderschone goals en een assist de overwinning. Ook de doelpunten van Dawud Qadiri en Patrick Zwiers waren er een van bijzondere schoonheid en nauwkeurigheid. Maar het was toch vooral ook de teamprestatie die de zege extra glans gaf.

Marnix Bakker hoeft vooralsnog niet te vrezen voor een vormdip. Na de bittere pil in Sleen, rechtten de oranje-zwarten met steun van het trouwe legioen uit Zweeloo zondagmiddag onder een stralende zon de rug door de thuisploeg op een kansloze nederlaag te trakteren.

Sweel speelde met de passie die nodig is om via de nacompetitie alsnog een ticket voor de tweede klasse in de wacht te slepen.

Het duel in en tegen Ruinen begint zondagmiddag om 14.00 uur.