Fouten doen Sweel (zon) de das om

Sweel (zon) – Titan was een aantrekkelijk en bij vlagen enerverend duel tussen twee ploegen die in offensieve zin niet veel voor elkaar onder deden. In de tweede helft profiteerde Titan van een aantal dekkingsfouten en boekte de formatie ven Geert Aalderink uiteindelijk een verdiende 2-3 zege. Bij rust was er op ’t Alterbarg in Zweeloo nog niet gescoord.
DSC_0040 (Large)
Attent
In de eerste fase stapelden de kansen voor Sweel zich op en waren Patrick Zwiers en Remmert Verbrugge een paar keer dichtbij de openingstreffer. Titan-doelman Remon Poede reageerde echter steeds attent. Nog voor rust moest Wouter van der Veen geblesseerd het speelveld verlaten. Jan Roelof Jansen nam zijn plaats in.
Fantastisch gepareerd
Titan startte beter aan de tweede helft en zette gelijk druk op de defensie van Sweel. Eerst werd een corner van de bezoekers nog op fantastische wijze gepareerd door Jesper Reuvers. In de 51e minuut moest de Sweel-doelman het antwoord echter schuldig blijven op een inzet van Marco Mihalj: 0-1. Titan stond nog na te genieten van de voorspong en slikte amper een minuut later de 1-1. Met een weergaloze tegenstoot bracht Jan Roelof Jansen de partijen weer op gelijke hoogte.
DSC_0013 (Large)
Dekkingsfouten

Het spel golfde op en neer, maar de beste kansen bleven voor Titan. In de 64e minuut was Titan dichtbij de 1-2, maar met kunst- en vliegwerk werd een doelpunt voorkomen. De verdediging van Sweel kwam steeds meer onder druk en de 1-2 liet niet lang op zich wachten. Kevin Faber tikte van dichtbij binnen na een dekkingsfout in de verdediging van Sweel.

Met nog twintig minuten op de klok had Jasper van der Veen een enorme kans om de gelijkmaker op het scorebord te zetten, maar opnieuw stond doelman Poede succes voor Sweel in de weg. In de 84e minuut werd het duel beslist. Opnieuw werd de bal achterin niet goed weggewerkt en uit een van richting veranderd schot scoorde Kevin Faber de 1-3. In de slotfase bepaalde Remmert Verbrugge de eindstand op 2-3.

Sweel staat in de 4e klasse D met 16 punten uit 8 gespeelde wedstrijden op een vierde plaats. Komende zondag staat het uitduel tegen rode lantaarndrager Valther Boys op het programma. Aanvang is 14.00 uur.
DSC_0023 (Large)
Bijschrift foto: De hoofmacht Sweel (zon) ging zondagmiddag op ’t Alterbarg in de subtopper tegen Titan met 2-3 onderuit. (Foto: Gerda Looije)