Flitsende competitiestart Sweel (zat)

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag in één klap afgerekend met de matige resultaten in de voorbereiding. In de eerste competitiewedstrijd werd NWVV met een 7-1 nederlaag naar huis gestuurd. De equipe van Bert Wiebing speelde een perfecte wedstrijd en veegde de vloer aan met het kansloze NWVV.

De bezoekers uit Nieuw-Weerdinge gingen op het ’t Alterbarg nog wel goed uit de startblokken, maar het offensief was van korte duur. Door een mooie schuiver van uitblinker Willy Lubowa kwam Sweel op 1-0. Nog binnen het half uur verdubbelde Lubowa, na fraai voorbereidend werk van Jordy Darneviel, de marge naar 2-0. In de 37e minuut zette Rick ter Avest op beheerste wijze de 3-0 op het scorebord. Dat was ook de ruststand.

In de tweede helft bleef Sweel de bovenliggende partij. Na een uur spelen werd een mooie actie van Willy Lubowa door Jones doeltreffend afgerond. Hij liet doelman Ricky Kloppenburg van NWVV volstrekt kansloos.

In 70e minuut kwam Sweel vanaf de strafschopstip op 5-0. Jones werd vastgehouden en man of the match Willy Lubowa maakte 5-0. Egbert Vugteveen voerde de score met een afstandsschot verder op (6-0). Twee minuten voor het eindsignaal werd het 7-0: een voorzet van Jurjen Huitema werd door Jones onberispelijk tegen de touwen gewerkt. NWVV redde op de valreep de eer: 7-1.

Elftalleider Remko Koopman concludeerde dat zijn team niet in de problemen was gekomen. ‘We hebben een uitstekende teamprestatie geleverd en waren vanmiddag heer en meester. Na een stroeve voorbereiding is dit een mooie opsteker.’

Komende zaterdag speelt Sweel (zat) het uitduel tegen Tiendeveen.