FC Oldemarkt pakt winst in restant van gestaakt duel met Sweel

Sweel heeft zondagmiddag geen goede zaken gedaan in het restant van het duel tegen FC Oldemarkt. De ploeg van Jans Bos verloor met 1-2 op ’t Alterbarg. De wedstrijd werd eerder dit seizoen al na een kwartier gestaakt, omdat de scheidsrechter van dienst met een blessure niet verder kon.

FC Oldemarkt kwam in het povere inhaalduel via Jesse Schokker op voorsprong. In de tweede helft verdubbelde Jorrid Minnema de score. Sweel kwam in het vervolg via Richard Speelman op 1-2 . De thuisploeg deelde vooral in de omschakeling een paar speldenprikken uit. Vijf minuten voor het eindsignaal had de ijverige Richard Speelman de gelijkmaker op zijn schoen, maar zijn schuiver schampte de paal. Het bleef bij 1-2.

Door de nederlaag staat Sweel – met zeven punten uit acht gespeelde duels – voorlopig twaalfde op de ranglijst van de 3e klasse C.

Sweel speelt zaterdagavond op ’t Alterbarg tegen Trinitas. Dat duel begint om 19.30 uur.