Enkelblessure houdt aanvaller Jort Jalving (19) nog maanden aan de kant bij vv Sweel, maar zet ook streep door zijn opleiding Sportkunde

Jort Jalving kan ook de komende maanden niet in actie komen voor vv Sweel. De talentvolle 19-jarige aanvaller kampt nog steeds met een enkelkwetsuur, die hij vorig najaar opliep in een oefenduel tegen DKB uit De Krim. “Dit seizoen moet ik als verloren beschouwen, want de revalidatie laat veel langer op zich wachten dan gedacht. Een bijkomend probleem is dat ik ook noodgedwongen de opleiding Sportkunde aan de Hanzehogeschool in Groningen heb moet beëindigen”, zegt Jort.

Over de blessure die hem parten speelt en aan de kant houdt, zegt de Aaldenaar het volgende. “Mijn enkel werd al langere tijd door fysiotherapeuten behandeld, maar het is nog steeds onduidelijk wat nu precies het probleem is. Pijnstillers slikken is geen optie meer, ik moet nu echt eerst rust betrachten en dat is voor mij al lastig genoeg”, verzucht Jort, die ook actief is als jeugdleider van Sweel JO13.

De creatieve en hardwerkende Jalving wordt inmiddels node gemist in de aanval van Sweel. Een behendige speler die een actie in huis heeft en ook bij uitstek een speler die vooruit denkt. Beweging, bezetting en variatie, dat zijn voor hem cruciale punten. “Komend seizoen wil ik weer belangrijk zijn voor het team en mijn scorend vermogen verhogen, maar ook door assists te geven. Daar kijk ik reikhalzend naar uit. Nu eerst volledig herstellen en me verbijten als supporter langs de lijn…….”

Foto : Patrick de Groot