Enerverende topper Sweel – Bruchterveld eindigt onbeslist : 2-2

De topper in de 4e klasse D tussen Sweel en Bruchterveld is geëindigd in 2-2. Toch waren er louter winnaars op ’t Alterbarg. De beide ploegen maakten er een enerverend schouwspel van, waarbij het publiek de grote winnaar was.

Sweel kwam goed uit de startblokken, maar de bezoekers uit Bruchterveld namen na een kwartier het stokje over. De ploeg uit Overijssel was vanaf dat moment sterker, maar keek na een halfuur wel tegen een 1-0 achterstand aan. Lars Sikken kon in het strafschopgebied slechts ten koste van een overtreding worden gestopt. De toegekende strafschop werd door Robin Sikken onberispelijk binnengeschoten (1-0). Lesley op de Haar zette de ploegen met een fantastisch afstandsschot, uit een vrije bal, vlak voor het rustsignaal van scheidsrechter Annen echter weer op gelijke hoogte.

In de tweede helft bleef het duel boeiend. De ploegen waren aan elkaar gewaagd en er werd met veel beleving gespeeld. Op aangeven van Lesley op de Haar zette Martijn Huisjes zijn ploeg op een 1-2 voorsprong. In de slotfase kreeg Sweel toch nog loon naar werken. Willy Lubowa werd in het strafschopgebied onderuit gehaald en René Lanting was vanaf de stip trefzeker: 2-2.

Het was een terechte puntendeling, waarbij de spelers van beide teams onder applaus van het publiek het hoofdveld verlieten.

Uitslagen 4e klasse D :

DKB – Hoogeveen   2 – 4