Energiek Sweel rekent ook af met Raptim : Jasper van der Veen matchwinnaar

Sweel heeft ook zijn tweede competitieduel van dit seizoen gewonnen. In Coevorden werd Raptim met 0-1 verslagen.

Jasper van der Veen was zaterdagavond de gevierde man. De Aaldenaar scoorde halverwege de eerste helft en dat doelpunt bleek beslissend. De marge bleef klein, maar de zege was verdiend.

Met vrolijk voetbal fietst een energiek Sweel de eerste weken van het seizoen door. Vorige week werd FC Ter Apel’96 bijna een wedstrijd lang door Sweel over ’t Alterbarg  geblazen en ook op Klinkenvlier was de formatie van Marnix Bakker voor een belangrijk deel de bovenliggende partij.

De trainer-coach zag zijn ploeg opnieuw fris en fruitig spelen en zijn team legde net als een week geleden veel energie en vechtlust in de wedstrijd. Dat bleek de basis voor de nipte zege.

Sweel kreeg enkele grote mogelijkheden om het duel al vroegtijdig in het slot te gooien. Jort Jalving had de 0-2 op de pantoffel, maar de hardwerkende aanvaller bleek vanuit een ideale scoringspositie niet zelfzuchtig.

Raptim schroefde het tempo na rust wel op, maar kreeg een soeverein spelend Sweel niet op de knieën. Bovendien was daar altijd nog de uitmuntende doelman Jesper Reuvers. Hij onderscheidde zich opnieuw met prima reddingen.

De thuisploeg probeerde in het laatste kwartier nog wel een bres te slaan in de Sweel-defensie, maar het pompen of verzuipen offensief leverde niets op. Aan de andere kant kregen Mark Nijenbanning en Jasper van der Veen nog twee dotten van kansen, maar doelman Kay de Groot liet zich niet opnieuw verschalken.

(later meer)

Foto’s : Patrick de Groot