EMMS doorbreekt ongeslagen reeks Sweel (zon) (Update)

Sweel (zon) heeft tegen EMMS de knappe ongeslagen reeks van zes wedstrijden geen vervolg kunnen geven. In Slagharen verloor de ploeg van Ruud Jalving na een 2-0 ruststand uiteindelijk met 3-1. EMMS is daarmee winnaar van de 1e periodetitel.

Sweel kwam de eerste minuten goed door tegen het sterke EMMS. Volgens plan zette de ploeg vroeg druk op de defensie van EMMS. Het eerste kwartier leek Sweel de bovenliggende partij, maar de voorhoede van de oranje zwarten was niet in staat mogelijkheden te creëren.

Na een half mislukte uittrap van Jesper Reuvers kreeg EMMS de eerste kans. Wouter van der Veen nam het doel van Bastian Kleinheerenbrink onder vuur, maar zijn schot leverde slechts een corner op. Aan de andere kant had de sterk spelende Rink ten Berge de handen vol aan de speersnelle Dennis Lamberink. Jesper Reuvers pareerde met een geweldige redding een inzet van dezelfde Lamberink. Jammer genoeg miste hij de corner en de rechterspits stond zo vrij als een vogeltje om de bal probleemloos in te koppen: 1-0.

Na deze domper in de vierentwintigste minuut speelde Sweel aardig mee, maar EMMS was op alle fronten net een tikje slagvaardiger. Sweel dacht er met een 1-0 achterstand vanaf te komen in de eerste helft, maar dat gebeurde niet. Op een wat ongelukkige wijze produceerde Jord Anbergen met een kopballetje de tweede EMMS treffer.

In de tweede helft kwam er een heel ander Sweel uit de kleedkamer. De ploeg kon mee met EMMS en troefde de formatie uit Slagharen bij tijd en wijle af. Alleen voorin ging het niet zoals we gewend waren. De aanvallers creëerden nauwelijks of geen kansen. Ze moesten wel hulp krijgen om de aansluitingstreffer te produceren. En die hulp kwam er van de EMMS doelman. Een verdediger onder druk gezet door Wouter van der Veen speelde terug op doelman Kleinheerenbrink die het rollertje in de 68e minuut onder de voet door liet gaan: 1-2. Sweel zette aan voor de gelijkmaker. Trainer Ruud Jalving wisselde aanvallend en de druk op de EMMS defensie nam toe. Er kwam plotseling meer ruimte, want het geschrokken EMMS wilde definitief afstand nemen.

De gelukkigste ploeg scoorde en dat was EMMS, zodat Sweel met lege handen bleef staan. Jammer, maar de ploeg heeft gestreden voor wat het waard was en dat was heel wat, zodat we met vertrouwen in 2017 verder gaan. In deze in hoog tempo gespeelde wedstrijd speelde Jorn Stadman, ondanks zijn gele kaart, een positieve rol.

Uitslagen 4e klasse D:

EMMS – Sweel   3 – 1