Sweel 1 (zon) verliest eerste oefenwedstrijd

Een uniek moment, voor het eerst werd er een wedstrijd gespeeld in de nieuwe tenue’s van vv Sweel.

De vuurdoop vond plaats in Schoonoord, daar waar het vorig seizoen ook eindigde. Trainer Ben Ribberink, kersvers vader geworden, stuurde ten opzichte van die laatste wedstrijd een compleet ander elftal de wei in.

Met drie trainingen in de benen, ging het de eerste helft redelijk gelijk op. Al was KSC wel gevaarlijker, maar vaak vonden zij keeper Jesper Reuvers op hun weg. vv Sweel zette daar veel vechtlust tegenover, maar kwam niet tot echt uitgespeelde kansen. Halverwege de eerste helft kwam KSC dan ook op voorsprong en breidde dat later nog uit naar een 2-0 ruststand.

Keeper Jesper Reuvers bokst een voorzet uit zijn doelgebied

Na rust, met enkele wisselingen aan beide kanten, was KSC in het begin de bovenliggende ploeg. Zij scoorden ook de 3-0 en de 4-0.
Toch kwam vv Sweel met enkele snelle aanvallen er nog een paar keer gevaarlijk uit, de grootste kans kwam op naam van Jonne Reinds, na een goede actie over de zijkant van Jurjen Huitema kon hij de bal niet in achter de doelman krijgen.

Langzaam vloeiden bij beide ploegen de krachten weg. Met een knal in de kruising bracht KSC de eindstand op 5-0.
Een ietwat geflatteerde uitslag.

De volgende tegenstander is Annen, op het jaarlijkse Auto Mekkes toernooi.

Bekijk hier een korte fotoreportage