Eerste nederlaag voor Sweel (zon)

Protos heeft de hoofdmacht van Sweel de eerste nederlaag van het seizoen toegebracht. De formatie uit Steenwijksmoer won in een matige wedstrijd na een 1-0 ruststand met 3-1. Michel Overweg werd met drie treffers uitgeroepen tot ‘man of the match’.

Protos begon sterk en na amper zeven minuten spelen was het al raak. Bart Reinink wist met een voorzet de vrij voor het doel staande Michel Overweg te bereiken. De goalgetter liet vervolgens met een geplaatst schot Sweel-doelman Douwe Bruinsma kansloos: 1-0. Een fractie later leek Bram van der Veen de marge te verdubbelen, maar scheidsrechter Dennis van der Veen uit Ter Apel keurde de goal vanwege een duwfout terecht af.

Bij Sweel was het ontbreken van aanvaller een aanvoerder Remmert Verbrugge een groot gemis. De ploeg van Ruud Jalving probeerde gaandeweg de eerste helft wel meer druk te zetten, maar het kon de sterke verdedigingsmuur van Protos niet slechten.  Sweel probeerde het vooral met afstandsschoten, maar deze bleken een eenvoudige prooi voor Protos-doelman Tim Bakker. Zo ging Protos met een 1-0 voorsprong aan de thee.

In de 55e minuut verdubbelde Michel Overweg de marge. Martijn Hilbrands kon in de achterste linie een verre uittrap van Tim Bakker niet goed verwerken en Overweg profiteerde optimaal: 2-0. Na bijna een uur spelen haalde Robin Soppe de achterlijn en bracht op het juiste moment Michel Overweg in stelling. Met een geplaatst schot liet hij doelman Bruinsma andermaal kansloos: 3-0. Sweel kwam in de 62e minuut door een benutte strafschop van Wouter van der Veen op 3-1. Met nog bijna een half uur op de klok leek Sweel nog kans te maken op een punt, maar niets bleek minder waar. De verdediging van Protos gaf nauwelijks nog een kans weg en boekte een verdiende zege.

Komende donderdagavond speelt Sweel op ’t Alterbarg om 20.00 uur de bekerwedstrijd tegen 1e klasser SVBO. Zondag a.s. hebben beide teams geen competitieverplichtingen. Op zondag 19 november a.s. speelt Protos in eigen huis tegen HOC en Sweel speelt op ’t Alterbarg tegen Titan.

Uitslagen vierde klasse D:

WKE ’16 – Schoonebeek   1 – 0

Weiteveense Boys – Zwartemeerse Boys   3 – 4