“Een bloeiende vereniging zoekt nieuwe enthousiaste leden”

v.v. Sweel wil komend seizoen op beide speeldagen met vier herenteams aan de competitie deelnemen. De Technische Commissie (TC) van de voetbalclub uit Zweeloo is op dit moment druk bezig met het formeren van de acht seniorenteams. ‘We hebben zeker de mogelijkheden om door te groeien en ik denk dat het voor de breedte ook goed is om zowel zaterdag als zondag een extra team te formeren’, aldus voorzitter Bart Meems.

Het bestuur is volgens hem zeer tevreden over de sportieve ontwikkelingen binnen de v.v. Sweel. ‘We zitten echt in een flow. Daar willen we in het nieuwe seizoen graag de vruchten van gaan plukken.’ Hij wijst onder meer naar het succes van de zaterdaghoofdmacht en de veelbelovende opmars van Sweel (zon) 1, die nog volop in de race is voor de derde periodetitel.

Bart Meems heeft goede hoop dat de formering van vier herenelftallen op beide speeldagen ook daadwerkelijk gaat lukken. ‘We hebben echter nog wel een aantal nieuwe leden nodig om deze doelstelling te kunnen verwezenlijken. Daarnaast doe ik op de huidige spelersgroep een vriendelijk beroep, om iedere week een wedstrijd te willen spelen. We moeten het team- en clubbelang goed in het oog houden.’

Verder wil de TC proberen om de tweede teams (zat/zon) komend seizoen op een passend niveau in te laten stromen, zodat het niveauverschil met de eerste elftallen niet te groot wordt. ‘Voor de zondag geldt dat de KNVB heeft aangegeven dat inschrijving in de reserve derde klasse mogelijk is. Voor de vereniging is die aansluiting met het eerste team belangrijk en vandaar dat we alles in het werk zullen stellen om ook Sweel (zat) 2 in de reserve derde klasse in te laten stromen.’ We zijn hierbij echter afhankelijk van de KNVB en de ruimte die er volgend seizoen is in een reserve derde klasse.

Ook in de breedte kan v.v. Sweel personele versterking goed gebruiken. ‘We zoeken leden in alle geledingen, van jeugd tot senioren van heren tot damesvoetbal. Voorzitter Meems doet een oproep aan de bestaande leden om ook binnen de eigen familie- en kennissenkring te kijken of er bij hen belangstelling is om lid te worden. Meer informatie en aanmelden kan via de link https://www.vvsweel.nl/lid-worden/