Streekderby DSC’65 – Sweel (zon) eindigt onbeslist

DSC’65 en Sweel (zon) hebben zondagmiddag de punten gedeeld. De streekderby op sportpark De Hoop in Dalerveen eindigde in 1-1. Voor rust was er nog niet gescoord.

De eerste fase ging redelijk gelijk op. Na een kwartier spelen was Jeroen Dijkstra met het hoofd dichtbij de openingstreffer, maar doelman Tristan van der Veen reageerde attent.

Sweel kreeg steeds meer de overhand, maar doelpunten leverde dat niet top. Een mooie voorzet van Martijn Hilbrands schampte net langs het hoofd van Remmert Verbrugge.

Na rust beef Sweel wel druk zetten, maar het was DSC’65 dat na ruim een uur spelen op voorsprong kwam. Een laag afstandsschot van Sander Schiphorst Haalheide, in stelling gebracht door Boris Luttikhuizen, kon niet worden gepareerd door Jesper Reuvers : 1-0

Sweel ging op jacht naar de gelijkmaker, maar moest daar lang op wachten. Twee minuten voor het eindsignaal van arbiter Patrick Roos schoot Twan Jalving, na goed voorbereidend werk van Martijn Hilbrands, de gelijkmaker tegen de touwen. De bezoekers uit Zweeloo hadden daarna kansen op 1-2, maar acties van Joop Beukers en Remmert Verbrugge werden niet verzilverd.

Trainer-coach Richard Nieborg hield een dubbelgevoel over aan het gelijkspel. ‘Vooraf teken je voor een punt tegen Sweel. Als je echter drie minuten voor tijd nog met 1-0 voorstaat, dan is het toch nog zuur. Helemaal als je naar de uitslagen van vandaag kijkt, want het kruipt in de onderste regionen van de 4e klasse D wel akelig dicht naar elkaar toe.’ Gemengde gevoelens ook bij Ruud Jalving. Hij zag zijn team in de slotfase weliswaar een puntje meer naar Zweeloo nemen, maar de trainer-coach had vooraf gerekend op de volle winst.

Sweel speelt donderdagavond het inhaalduel tegen Valther Boys. Het duel in Valthe begint om 18.30 uur.

Meer Foto’s Gerda Looije.