Duel EHS’85 – Sweel haalt einde niet

Het duel in de vierde klasse D tussen EHS’85 en Sweel haalde zondagmiddag het einde niet. In Emmerschans werd de confrontatie tussen de nummer 13 en 1 in de slotfase bij een 1-2 stand gestaakt toen scheidsrechter Danny de Haas uit Ter Apel de aanmerkingen op zijn leiding genoeg vond.

De beginfase was al rommelig met veel balverlies. Sweel kwam wel op voorsprong door een prima individuele actie van Clinton. Vervolgens waren de bezoekers veel te onnauwkeurig in de afronding en kreeg daar de rekening voor gepresenteerd. EHS’85 vocht zich terug en kwam door een goal van Richard Fuhler op 1-1. Direct vanaf de aftrap repareerde Richard Speelman – uit een goede aanval – de schade: 1-2.

In de tweede helft had Sweel wel een licht veldoverwicht, maar doelpunten leverde dat niet op. In de 60e minuut kreeg EHS’85 een ideale kans op de gelijkmaker: na een overtreding van doelman Jaap Haan – binnen de ‘zestien’ – legde arbiter De Haas de bal op de stip, maar Haan ranselde de inzet van Mark Linneman knap uit de hoek.

Knappe redding van doelman Jaap Haan.

Daarna werd het hectisch en de duels vinniger, waarbij de leidsman niet altijd even gelukkig in zijn beslissingen was. Dat wekte bij de beide teams de nodige irritatie. Het aanhoudend commentaar was voor de leidsman uiteindelijk voldoende om de wedstrijd te staken.