Droom spat uiteen voor hoofdmacht Sweel (zat)

De hoofdmacht van Sweel (zat) speelt ook komend seizoen in de 5e klasse. Dat is de uitkomst van het tweeluik met VVS Oostwold. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing verloor zaterdagmiddag op eigen veld in een slechte wedstrijd met 1-2 van de Noord-Groningers. Alleen winst volstond om te kunnen promoveren naar de 4e klasse.

Sweel (zat) kende een sterk eerste kwartier, maar moest daarna het initiatief aan VVS laten. De bezoekers namen een voorsprong, maar Thomas Wolting bracht de ploegen uit een corner weer op gelijke hoogte.

In de tweede helft leidde een verdedigingsfout de 1-2 in. Door een foutieve terugspeelbal moest doelman Thomas Kamman in het zestienmetergebied aan de noodrem trekken. Met een strafschop als gevolg. VVS toonde zich vanaf de stip koelbloedig en zette de 1-2 op het scorebord.

In de slotfase kreeg Sweel zeker kansen, maar uiteindelijk ontbrak het raffinement. In de blessuretijd leek het toch nog goed te komen. Een duwfout ten opzichte van Bertjan Volders in de zestien werd door arbiter Jaap Snippe bestraft met een strafschop. Vincent Kok hield de zenuwen echter niet de baas en liet de uitgelezen kans op de 2-2 onbenut. Zijn schot ging hoog over het doel. Daarmee bleef het 1-2 en spat de droom van Sweel (zat) ruw uiteen. De ploeg was zowel in de reguliere competitie als nacompetitie dichtbij de 4e klasse, maar op het moment suprème kon het team de hooggespannen verwachtingen net niet inlossen.

Bekijk ook de foto’s in het fotoalbum, foto’s gemaakt door Ruud Janse.

Foto: Ruud Janse