Driepunter voor Sweel (zat) (update)

De hoofdmacht van Sweel (zat) boekte zaterdagmiddag op sportpark ’t Alterbarg in Zweeloo een 3-1 zege op Nieuw-Balinge.

Zo wisselvallig als het weer zaterdag, zo was het spel ook. Goede momenten werden afgewisseld met zwakke momenten.
Over de hele wedstrijd gezien was er niets op de overwinning af te dingen.

Sweel begon enigzins gehavend aan de wedstrijd, 3 vaste krachten ontbraken. Hierdoor debuteerde A-junior Jan Roelof Mulder in de basis, hij speelde een verdienstelijke wedstrijd. De eerste kansen waren voor Sweel, maar het ontbrak nog aan scherpte.
De 1-0 viel vanuit een kluts situatie na een corner. De bal kwam voor de voeten van Rene Lanting, die de bal in het doel punterde.
Hierna bleef Sweel de bovenliggende partij in deze vriendschappelijke wedstrijd, maar echt gevaarlijk werden ze niet.
De 2-0 viel weer na een corner, Rouzbeh kon knap binnen koppen. Dit leek de opmaat naar een grote score, ware het niet er een periode aanbrak met slecht spel. Nieuw Balinge profiteerde hier optimaal van. Zwak verdedigen gaf de spits uit Nieuw Balinge de kans om de bal vanuit een moeilijke hoek over keeper Haan heen te tillen, 2-1. Dit was tevens de ruststand.

Direct na rust kreeg Sweel in de persoon van Vincent Kok enkele grote kansen. Het hobbelige veld zorgde ervoor dat hij de bal niet goed kon plaatsen.
Bijna kwam Nieuw Balinge op gelijke hoogte, na een mispeer achterin bij Sweel kon Nieuw Balinge vrij doorlopen op keeper Haan. Deze kwam als winnaar uit de bus.
Even later was het wel raak voor Sweel, een vrije bal op 25 meter afstand werd hard ingeschoten door dezelfde Kok. De verraste keeper, de bal ging onder de muur door, had geen antwoord op dit schot.
De wedstrijd was hiermee gespeeld. Voor trainer Wiebing de mogelijkheid om z’n spelers te sparen met het oog op de komende wedstrijd tegen NWVV.
De wedstrijd kabbelde voort naar het einde, bij Sweel was de puf eruit en Nieuw Balinge vond het ook wel goed.

Voor Sweel wacht komende dinsdag de topper in Nieuw Weerdinge tegen NWVV.

Overige uitslagen in 5e klasse F  :

Damacota – Veendam 1894   0 – 1

Wildervank – Erica’86   7 – 0