Drie nieuwe verenigingsscheidsrechters, 100% geslaagd!

Zoals we enige tijd geleden al gemeld hebben op deze site hebben we een drietal leden die de opleiding volgen voor verenigingsscheidsrechter. Om ze nog even op te noemen: Mark Nijenbanning, Jan Roelof Jansen en Richard Speelman.

Deze heren hebben zich vanaf begin maart enorm ingezet om deze cursus met goed gevolg af te sluiten. Dit gebeurde onder begeleiding van Gertjan Zuur, Paul Blauwgeers en Jan Hidding. Dit drietal moesten de wedstrijden van onze fluitisten begeleiden en beoordelen. Wedstrijden die de ene keer “a piece of cake” waren maar soms ook behoorlijke uitdagingen waren. Hoe dan ook, alle beoordelingen werden positief afgesloten en ook de opdrachten tijdens de cursus werden met goed gevolg volbracht. De cursus werd gegeven door Siemen Mulder die sinds november 2014 wedstrijden in de eredivisie fluit. Niet de eerste de beste dus. De cursisten waren afkomstig van diverse verenigingen uit Zuid-Oost Drenthe.

Afgelopen week was de “grande finale” voor de heren Nijenbanning, Jansen en Speelman. Op ons eigen sportpark was er een wedstrijd georganiseerd voor C-spelers die in goede banen moest worden geleid door de cursisten, dus fluiten, vlaggen en beoordelen. Naast deze wedstrijd was er nog een theoretisch gedeelte te volbrengen.

Zo rond de klok van tien uur bleek dat we over een 100% score konden spreken, niet alleen alle cursisten waren geslaagd, maar het was ook een 100% score voor de opzet van de cursus die Siemen voor de eerste keer gaf.

Mark, Jan Roelof en Richard, van harte gefeliciteerd met jullie resultaat.