Drie kostbare punten voor Sweel (zon)

In de 3e klasse D van het zondagvoetbal boekte Sweel (zon) in het uiduel tegen Zwartemeerse Boys een even kostbare als benauwde 1-2 zege.

Op een koud, nat en winderig sportpark De Koel hadden beide ploegen de mouwen opgestroopt om drie kostbare punten in de strijd tegen degradatie te verdienen. Zwartemeerse Boys hanteerde als strijdmiddel de lange bal. Vv Sweel  probeerde te voetballen, maar dat lukte niet al te best. De spelers hadden de grootst mogelijke moeite om de bal naar een speler in de zelfde kleur shirt te spelen. Qua strijdlust legde Sweel het af tegen Zwartemeerse Boys.

De mannen uit Zweeloo hadden ondanks alles toch het beste van het spel, zeker in het eerste deel van de wedstrijd. Een voorsprong was het gevolg. Op links kreeg Ruben Looye de bal van Berihu. Als een sneltrein langs de lijn, Zwartemeerse boys verdedigers, hadden het nakijken, een voorzet en Michiel Hofman werkte de bal hoog tegen de touwen. Opnieuw een voorsprong, maar weer konden de mannen van aanvoerder Lars Stadman niet lang genieten van de 1-0. De Sweler spelers wisten dat het gevaar van de groen witten van Danny Roks moest komen. En het kwam. Arjan Kalsbeek nam iets teveel afstand en toen hij ook nog wegglibberde, was het pleit beslecht.

Van grote afstand haalde de Zwartemeer schutter uit, de bal spatte op de lat uiteen , maar verdween op ongelukkige wijze via de rug van keeper Jesper Reuvers in het doel. Sweel raakte nog een keer de lat uit een vrije trap, scoorde een zuiver doelpunt, maar de scheidsrechter ging mee in het vlagsignaal van de assistent-scheidsrechter. Na rust kwam er een serie lange ballen op de Sweel defensie af. Met kunst- en vliegwerk ging het goed. Jesper Reuvers redde een paar keer voortreffelijk op inzetten van de Zwartemeer aanvallers. Het was billenknijpen, zeker de wedstrijd van het vorige seizoen indachtig, toen het vlak voor het einde misging. Nu ging het ook mis, maar dan voor Zwartemeerse boys.

Op grote afstand van het doel, mocht Lars Stadman in de 89 ste minuut een vrije trap nemen. De bal belandde in het strafschopgebied, om voor de voeten van Martijn Hilbrands te eindigen, die bedacht zich geen moment en joeg de bal in de kruising: 1-2. De vlaggenist van de thuisploeg appelleerde alsof zijn leven ervan afhing, wat niemand begreep, maar dit keer ging de leidsman er niet op in en v.v. Sweel sleepte drie punten uit het vuur. De vreugde explosie was groot in het Sweel kamp. Komende zondag staat de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma.

De ploeg van Ben Ribberink kruist op ’t Alterbarg de degens met runner-up DVC’59 uit Nieuw-Dordrecht.