Doelpuntenfestijn voor Sweel VR 1

Op een mooie zonnige zaterdagmiddag stond om 14.30 uur de wedstrijd Sweel VR1 – NWVV/Titan VR1 op het programma. Vooraf in de kleedkamer kregen we één doel van trainer Martin, namelijk: scoren binnen vijf minuten! Met deze gedachte in ons achterhoofd verlaten we de kleedkamer en betreden het veld.

En we beginnen meteen goed, de bekende brilstand heeft maar 2 minuten op het score bord mogen staan. De 1-0 wordt gemaakt door Ilse Voortman met een prachtige goal! Doel behaald dus.
Na 10 minuten was het enige zielige papiertje dat onze verslagschrijfster in bezit had al vol geschreven met alle doelpogingen, dus daarom is er maar besloten om de schoten op doel alleen te turven.

Na ongeveer 10 doelpogingen viel de 2e goal voor de dames van Sweel. Elsemiek haalt haar trukendoos tevoorschijn na een mooie bal van Robin, speelt naar Ilse Voortman en deze rond prachtig af, doelpunt nummer 2!! En de doelpunten bleven vallen bij de dames. Terwijl Diane wortels staat te schieten, geeft Ilse Voortman een mooie pass op Anouk van Oosten en zij werkt vervolgens de bal netjes tussen de palen. Goal nummer drie!
Niet lang daarna werd het tijd voor het vierde doelpunt. De goed spelende Sanne Prinsen schiet van afstand en maakt haar eerste goal tijdens haar competitiedebuut, applaus!
Na twee mislukte corners van de tegenpartij, schiet Elsemiek via de keeper weer een doelpunt binnen voor de dames. Inmiddels is het 5-0 en kunnen we met een goed gevoel naar de kleedkamer om ons op te laden voor de tweede helft.

Daar blijkt dat onze ietwat strenge trainer Martin nog niet helemaal tevreden is. Het kan nog beter en daar gaan we dan ook voor. Er wordt besloten om 1 op 1 te gaan spelen, zodat we meer ruimte kunnen creëren op het middenveld. Robin verlaat het veld voor de zenuwachtige Esther, die haar debuut maakt in dames 1.
Net als in de eerste helft, wordt er in de tweede helft goed gevoetbald. We zien mooie driehoekjes en veel schoten op doel. Na een mooie voorzet van Marlies schiet Elsemiek haar 2e doelpunt van de wedstrijd binnen.
Ook Anouk van Oosten maakt haar 2e goal van de wedstrijd na een mooie bal van Ilse Nijenbanning. De dames van de tegenpartij zien het niet allemaal meer zitten en gaan met 10 man verder. Dit is echter niet de reden waarom er 10,10, 10! wordt geroepen aan de kant. De dames van Sweel beginnen inmiddels in een uitslag met dubbele cijfers te geloven.
Hier blijven we dan ook aan werken. Na een flipperkastsituatie voor het doel van NWVV/Titan maakt Ilse Voortman een doelpunt en zet daarmee een hattrick op haar naam. De stand is inmiddels 8-0, nog twee doelpunten te gaan!
Met ongeveer nog 10 minuten op het speelbord, moet dit lukken. Marlies heeft last van haar enkel en wordt vervangen door Maaike. Al snel daarna volgt de 9e goal van Ilse Nijenbanning.
Helaas besloot de goed fluitende scheids om een paar minuten eerder af te fluiten, waardoor het 10e doelpunt er niet meer mocht komen. Ondanks dit zijn we heel tevreden met de uitslag. Kortom, veel doelpunten in een mooie wedstrijd, die gelukkig werd vastgelegd door onze topfotografe Roselien Strijks. Op naar volgende week, uit naar Musselkanaal!

IMG-20151010-WA0011

IMG-20151010-WA0005