Doelman Lars Sikken redt punt voor Sweel in staartduel tegen USV

Dankzij de uitblinkende doelman Lars Sikken heeft Sweel op Tweede Paasdag een punt gepakt tegen rode lantaarndrager USV. Het werd op ’t Alterbarg in een matige wedstrijd 0-0.

Verdedigend stond het bij de beide laagvliegers aardig, maar eenmaal in balbezit kwam er veel te weinig. Een grote smet op de wedstrijd was het uitvallen van Martijn van der Veen, die met een ogenschijnlijk zware knieblessure het veld moest verlaten.

In de eerste helft was Sweel de betere ploeg en kreeg het via Stein Jansen en Rick ter Avest goede mogelijkheden, maar de ploegen gingen met 0-0 aan de thee.

De equipe uit Zweeloo raakte tien minuten na rust Jeroen Zantingh vanwege een rode kaart kwijt en beperkten zich daarna tot tegenhouden. Doelman Lars Sikken had in de slotfase enkele cruciale reddingen in huis en zo bleef het bij 0-0.