Doelman Aaron Kort (17) gaat uitdagend voetbalseizoen tegemoet

Voor Aaron Kort liggen er komend seizoen meerdere uitdagingen in het verschiet. De 17-Aaldenaar kiest na de succesvolle afronding van de mavo-opleiding aan het Esdal College in Emmen voor de vervolg-opleiding Sport en Bewegen aan het Alfa College in Assen. En dat is nog niet alles: Kort gaat komend seizoen ook een nieuw voetbalavontuur bij Achilles 1894 in Assen tegemoet. Bovendien is de doelman geselecteerd voor het Noord-Nederlands Talent Team.

Aaron licht zijn keuze als volgt toe: “Eigenlijk berust het puur op toeval. Tijdens mijn bijbaan bij Landal Orvelter Marke werd ik herkend door een trainer van Achilles 1894, die me had zien keepen tijdens een competitiewedstrijd tegen LTC. Voor het komend seizoen bleken de Assenaren nog op zoek naar een doelman voor het -18 team.”

Aaron vervolgt: “Hij informeerde of ik belangstelling had en nodigde me prompt uit voor een paar proeftrainingen. Dit beviel van beide kanten goed en omdat ik naast mijn opleiding in Assen zowel het voetbal als ook stage eraan kan koppelen – heb ik besloten de uitdaging bij Achilles 1894 aan te gaan. Ik moet me nu als doelman op hoger niveau bewijzen.”

Dit was voor Aaron zeker een lastige beslissing omdat hij komend seizoen niet meer met zijn vertrouwde vriendengroep kan voetballen. “Dat zal wel even wennen zijn, maar buiten het voetbal om zal ik ze zeker blijven zien.”

Tijdens de vierjarige mavo-opleiding heeft Aaron een stageperiode bij Flex Sport in Emmen afgerond. Mede daardoor is hij op het spoor gezet van de opleiding Sport en Beweging met als uiteindelijk doel om daarna de opleiding fysiotherapie te gaan volgen.

Aaron is een groot liefhebber van de auto- en motorsport. Afgelopen weekend was de Aaldenaar dan ook aandachtig toeschouwer op het TT-circuit in Assen. “Twee jaar hebben we de Dutch TT moeten missen. Ik keek er echt naar uit om weer langs de baan te staan!”