DERDE OPEN SWEELER BOARDINGVOETBAL VERLOOPT WEER OP ROLLETJES; ZATERDAG DEED VOETBALJEUGD VV SWEEL HET NOG EENS DUNNETJES OVER

Afgelopen vrijdag en zaterdag vond bij vv Sweel het Boardingvoetbaltoernooi plaats. Op vrijdagavond was het de beurt aan de senioren in zowel een recreatieve als een competitiepoule. Er werden mooie wedstrijden gespeeld en diverse mooie goals gemaakt.

Het was bijzonder spannend in beide poules tot het einde aan toe.

JIEN uit Oosterhesselen

In de recreatieve poule wist het team JIEN uit Oosterhesselen beslag te leggen op de eerste plaats gevolgd door de Bronzen Emmer en Kuipers Laswerk. Ze behaalden respectievelijk 12,11 en 10 punten uit de 5 gespeelde wedstrijden.

Zwaardvechters pakt titel

In de competitiepoule was er een zinderend einde in de laatste poulewedstrijd. De ongeslagen nummers 1 en 2, Zwaardvechters en Zwelim speelden een wedstrijd waar alles in zat wat wel, maar soms ook niet, bij voetbal hoort. Het krankzinnige duel tussen allemaal JO19 spelers uit eigen dorp en de mix van jongens uit Sweel en Elim eindigde in 5-5, waarmee beide ploegen ongeslagen bleven, maar de Zwaardvechters op basis van een beter doelsaldo de titel pakte. Op plek 3 eindigde “het leven danst Sirtaki”, een mix van spelers/vrienden van Sweel 1 en 2. De avond werd afgesloten met een mooi feestje waarbij de muziek gedraaid werd door de jongens van “Don’t Worry”. Het bleef tot een uur of 1.00 gezellig op het Alterbarg.

Jeugd

Zaterdagochtend om 9.00 uur ging het toernooi verder met de jeugd. In de ochtend de jongsten, JO8-9 en 10. Dit werd in deel een van de middag gevolgd door de JO11-12 en halfweg de middag tot begin avond door JO13 en MO15. Er was veel publiek in met name de ochtend en de sfeer was de gehele dag door erg gemoedelijk en er werd optimaal genoten door zowel spelers, begeleiding als publiek.

De uitslagen in de verschillende categorieën waren als volgt:

JO8-9:

1. Rolder Boys JO8-1
  2. HOVC JO8-1
  3. DZOH JO8-2

JO10:

1. WNBC JO10-1
  2. HOVC JO10-1
  3. Sweel JO10-1

JO11-12:

1. Sweel JO11-1
  2. Rolder Boys JO11-1
  3. Sweel JO12-1

JO13-MO15:

1. WNBC JO13-1a
  2. HZVV JO13-2a
  3. Sweel Jo13-1b

Al met al een heel mooi weekend en wederom een geslaagd evenement. Zonder alle vrijwilligers die helpen met opbouwen, achter de bar staan, wedstrijden fluiten enz. is dit evenement niet te organiseren. Dankjewel allemaal voor jullie inzet. Op naar een volgende editie.

Organisatie Boardingvoetbal 2023!