Degradatie hoofdmacht van Sweel (zon) definitief

Vooraf was al wel duidelijk dat Sweel (zon) voor een schier onmogelijke opgave stond om het derde klasserschap te prolongeren. Ook in Ter Apel kwam een gehavend vv Sweel niet tot grootse daden.

De ploeg bestond voor een groot deel uit A- junioren die tegen FC Ter Apel nog behoorlijk lang stand hield. Na ruim een half uur moest de prima keepende Jesper Reuvers voor de eerste keer capituleren. Tot dat moment was vv Sweel één maal gevaarlijk door een vrije schop van Jan Roelof Jansen. Net als een week eerder ging men ook de rust in met een 2-0 achterstand.

Wat de ploeg in de tweede helft ook probeerde , echt gevaarlijk wilde het maar niet worden. Voor rust kwam de meeste dreiging van Ruben Looye en na rust was Wouter van der Veen het gevaarlijkst. Een keer dook de frele spits alleen op voor keeper Brian de Jonge, maar deze wist Wouter van zijn verdiende doelpunt af te houden.

Ook een hard werkende Michiel Hofman kon niet voorkomen dat FC Ter Apel uitliep naar een forse overwinning. Na rust scoorde de ploeg van Rik Udema nog 3 keer, zodat de ploeg van de scheidende trainer Ben Ribberink met een 5-0 nederlaag terug moest naar Zweeloo