De 13e editie van de Aalden Rondomme, een prachtig hardloopevenement!

Met veel energie en enthousiasme is het bestuur van de Nieuwjaarsloop Aalden Rondomme weer aan de slag om een mooie loop door de prachtige natuur te organiseren. Hardlopen over asfalt, smalle paden en houten bruggen; een afwisselend parcours voor jong en oud. Ieder jaar proberen we weer zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen.

Nordic walkers en wandelaars
We trappen deze 13e editie af met de wandelaars! Het is steeds meer een trend om langere afstanden te wandelen. Vaak in gezelschap maar ook zien we steeds vaker individuen op de weg die lekker aan de wandel zijn. Bij de Aalden Rondomme kun je deelnemen en genieten van de prachtige omgeving en natuur.

Jeugd
Daarna start onze jeugd, en die heeft de toekomst! In samenwerking met de basisscholen en de kinderopvangcentra organiseren wij een 2-tal clinics. Onze vaste looptrainer Gerrit Voorman is helaas geblesseerd, maar ons bestuurslid en vervend hardloper Wilfried Reuvers, zal de kinderen enthousiasmeren voor hun deelname. Plezier staat voorop, meedoen is belangrijker dan winnen. De kinderen krijgen uiteraard een aandenken aan hun deelname, iets om trots op te zijn. Ze kunnen er ook voor kiezen om samen met hun ouder(s), opa of oma, oom of tante te gaan lopen. Geweldig om te zien als ze samen de finish overgaan.

G-loop
Ook is er deze editie weer aandacht voor de G-loop. Al jaren vaste gasten tijdens onze nieuwjaarsloop. Ook dit jaar zijn ze weer van de partij.

Wedstrijdloop
Uiteraard willen wij ook aandacht schenken aan de wedstrijdloop. Zoals u van ons gewend bent, zijn er diverse categorieën. Ieder jaar zien we toppers terug aan de start. De titel verdedigen, terwijl andere mensen persoonlijk een goede tijd willen neerzetten en of de finish willen halen en genieten van het parcours en entourage.

>> Inschrijven kan via deze link

Zeer content
Wie vaker deelneemt aan de loop weet dat er een prachtige route ligt. Het inschrijfgeld is laag, dankzij onze sponsoren kunnen wij dit zo houden en willen we het toegankelijk houden voor iedereen.

Voor de organisatie is het prettig dat er wordt gewerkt met een voorinschrijving. U bent dan minder tijd kwijt aan het ophalen van een startbewijs. In de kantine van het sportpark is het uiteraard ook mogelijk om in te schrijven.

De route wordt jaarlijks onderhouden, op moment van schrijven ligt deze er zeer goed bij en daar zijn wij trots op. Deze loop blijft zich kenmerken door de grillen van de natuur; sneeuw, regen of harde wind, niets houdt ons tegen.

Wij willen onze sponsoren hartelijk bedanken voor hun steun. Een vaste groep sponsoren die de loop waarderen en ondersteunen.

De groep vrijwilligers kent ieder jaar nieuwe mensen en een grote vaste groep die ons helpen. Vrijwilligers die er dit jaar niet meer bij zijn worden bedankt voor alle geboden hulp. We hebben nog steeds een groep vrijwilligers die er vanaf de eerste editie bij zijn. Geweldig is dat en wordt enorm gewaardeerd. Mooi zou zijn als er zich na de loop weer nieuwe mensen aanmelden, mensen die zien hoe leuk is het om bij dit evenement de hulp te mogen bieden.

Als organisatie zijn we enorm zijn we blij met de vrijwilligers die ons een warm hart toedragen.