Damesvoetbal bij VV Sweel uit Zweeloo zit in de lift

Door: Vincent Trechsel
Foto: Kristian Elders
Bron: krantvancoevorden.nl

Het gaat goed met het damesvoetbal bij voetbalvereniging Sweel in Zweeloo. Dit getuigt niet zozeer van de vierde plaats waarop de dames zich nu in de competitie bevinden, maar wordt gezegd kijkend naar het aantal vrouwen dat de club telt. Sweel heeft 21 dames en een tiental jongere meiden bij de club en is volgens speelster en penningmeester Anoek van der Weide toe aan een tweede team.

Dat het damesvoetbal in Zweeloo zo populair is, mag geen verrassing heten. Toen Sportclub Zweeloo nog bestond, vond het bestuur het damesvoetbal al zeer belangrijk. “Het damesvoetbal werd toen serieus genomen”, weet Van der Weide. “De club maakte ook geen onderscheid tussen het mannenvoetbal en het vrouwenvoetbal.”

……. Lees het hele bericht op: Krantvancoevorden.nl