Dameshoofdmacht komt tekort in topper tegen VVAK (4-0)

De dameshoofdmacht van Sweel heeft zaterdag de belangrijke uitwedstrijd tegen VVAK na een 1-0 ruststand met 4-0 verloren. Door de nederlaag moet de equipe van trainer-coach Edwin Guchelaar voorlopig genoegen nemen met een tweede plaats.

Sweel, dat door blessures en ziekte niet in de sterkste formatie kon aantreden, kwam vooral fysiek tekort tegen het robuust spelend VVAK. Sweel zette er echter wel een flink portie inzet en doorzettingsvermogen tegenover, maar dat was uiteindelijk niet voldoende om het topduel naar de hand te zeten.

In de eerste helft domineerde VVAK en leidde bij rust verdiend met 1-0. In de tweede helft schoot Sweel uit de startblokken en leken de rollen omgedraaid. Sweel was zelfs dichtbij de gelijkmaker, maar die opgelegde kans werd niet benut. Dat was feitelijk ook het kantelmoment in de wedstrijd, want even later kwam VVAK uit een snel genomen vrije trap op 2-0.

De ploeg uit Alteveer/Kerkenveld liep geroutineerd uit naar een voorsprong van 4-0 en daarmee was de wedstrijd gespeeld