Dames vv Sweel houden aansluiting met de top

Op een wederom stralende zaterdagochtend, waren de dames van Sweel, gehuld in de lang verwachte nieuwe trainingspakken, klaar voor een stevige pot voetbal. Op goed bespeelbaar kunstgras knokten de dames van Sweel zich naar een 2-2 gelijkspel.

Na 10 rustige startminuten zetten de dames van Sweel druk naar voren. Door minimale coaching van eigen speelsters lieten we ons af en toe verrassen door de dames van Ter Apel. Niettemin was er na 17 minuten een eerste doelpoging van Sweel. Na  een aanval vanaf de linkervleugel kwam er een voorzet van Marlies. De bal bereikte Elsemiek maar deze kans kon helaas niet worden verzilverd.  Sweel bleef de druk naar voren houden en al snel volgde een nieuwe kans. Deze keer via de rechtervleugel, Fardau stoomde via de rechterkant op, legde de bal terug op de zestien, waar spits Elsemiek goed positie koos. Deze bedacht zich niet en schoot de bal hard in de linkerhoek 0-1.

Helaas kon Sweel niet lang van de voorsprong genieten. De dames van Ter Apel counterden vlot en na een voorzet vanaf de linkerkant werd de bal strak op de paal gekopt. De dames van Sweel kwamen met de schrik vrij, echter werd enkele minuten later alsnog de 1-1 binnengeschoten.

Sweel herpakte zich vlug. Na een overtreding aan Ter Apeler zijde kreeg Sweel een vrije trap net buiten de zestien. De scheidsrechter besloot tot een indirecte vrije trap. Janneke nam de vrije trap, passte op Leonie die de bal doortikte naar Anouk van Oosten, die op haar beurt de 1-2 op het scorebord zette.

De dames van Ter Apel bleven strijdlustig, maar door een aantal nuttige overtredingen van Roselien, Anoek en Janneke wisten ze het doel van doelvrouw Patricia niet meer te bereiken. Vlak voor het rustsignaal moest Iris met een hamstringblessure het veld verlaten en werd vervangen door Robin. Desondanks gingen de dames van Sweel met een 1-2 voorsprong de rust in.
In de rust werden er een aantal speelsters vervangen. Zo maakten Willemien, Fardau, en Janneke plaats voor Annebeth, Ilse Nijenbanning en Lisanne.

Kort na rust kregen de Ter Apelers een vrije bal toebedeeld. De bal koerste met volle snelheid op het doel van Sweel af, keepster  Patricia zat er met het been nog goed bij, maar het mocht niet baten, 2-2.

Een domper voor de dames van Martin Pronk, die tot dan toe verder weinig weggaven. Desondanks werd er volop gestreden voor de drie punten, maar ook Ter Apel liet zich niet onbetwist. Er volgden harde duels waarbij menige ledematen door de lucht vlogen en het kunstgras regelmatig van dichtbij werd bekeken. Ter Apel zette meer druk naar voren, desalniettemin wist de verdediging van Sweel deze aanvallen prima af te wenden. Ondertussen werd Marlies gewisseld voor Henrike, die stond te popelen om in te vallen. De druk van de Ter Apelers nam toe, wat resulteerde in paniekvoetbal van Sweel. Na een aantal corners aan Ter Apeler zijde die goed werden gepareerd door Patricia, werd de moegestreden Anouk van Oosten vervangen door Janneke.

Het laatste kwartier werd vol passie en strijdlust voor de overwinning gestreden. Elsemiek schoot de bal rakelings voor het doel langs, maar ongelukkigerwijs stond er niemand bij de 2e paal om de bal in te tikken. Enkele minuten later was daar een assist van Elsemiek op Leonie wat resulteerde in een gevaarlijke kans.  Echter, de eindstand bleef steken op 2-2. Een welverdiend punt voor de dames van Sweel, die door dit gelijkspel aansluiting houden met de subtop van de competitie.