Dames VV Sweel 1 door naar de kwartfinale Bekerronde.

Na een spannende wedstrijd op het Alterbarg, hebben de dames van VV Sweel 1 gewonnen van Omlandia 1 met 3 – 1.

De wedstrijd begon met in de eerste helft een snelle score in de 10e minuut van Isabel Boon 1 – 0 . Twee minuten later werd het 2 – 0 door een doelpunt van Marleen Mens. De dames probeerden de voorsprong lang vast te houden, maar de tegenstander drong aan in het aanvalsgebied en scoorden voor de rust 2 – 1 uit een penalty.

Na rust kregen de dames van Sweel een aantal goede kansen, maar wisten de aanvallers de bal niet tussen de palen te krijgen. Omlandia kreeg ook een paar kansen, maar onze keepster Mette de Lange wist een paar keer de bal goed tegen te houden, en hield haar doel in de 2e helft schoon.

Gerlin Mulder scoorde uiteindelijk in de 82e minuut de 3 – 1 voor Sweel, en was de wedstrijd wel beslist. Na het laatste fluitsignaal van goed leidende scheidsrechter Gilbert Mulder, vielen de dames elkaar om de armen, en werd er een klein feestje gevierd.

Op naar de kwart finale! De volgende tegenstander wordt binnenkort bekend gemaakt.