Dames 1 sluit seizoen af met verlies en neemt afscheid

Afgelopen zaterdag heeft dames 1 de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen met 2-1 verloren, tegenstander deze middag was Beilen/Fit Boys. Na een ietwat rommelige voorbereiding werd er om kwart voor één afgetrapt in Beilen.

Ondanks dat de dames van Beilen/Fit boys niet het spel speelden dat we van ze gewend waren en ze ons het spel lieten maken, moest Diane een paar keer handelend optreden. Ook aan de andere kant werden er kansen gecreëerd, zo mocht Marieke vlak voor rust alleen op de keeper af, nadat de keeper de bal verkeerd had weggewerkt. Marieke bleef rustig en schoot de bal beheerst binnen, 0-1.

De dames van Beilen/Fit Boys kwamen de tweede helft beter in het spel, maar ook nu wist Diane haar doel lange tijd schoon te houden, tot een kwartier voor tijd. Dit keer werd er aan de kant van Sweel een bal verkeerd weggewerkt, de dames van Beilen/Fit Boys maakten hier dankbaar gebruik van, 1-1. Ruim tien minuten later was het weer raak, na een goede aanval wist Beilen/Fit Boys wederom te scoren. Vlak voor tijd kreeg Sweel nog een kans op de gelijk maker, maar wist hier helaas geen raad mee.

Afscheid

Naast het feit dat dit de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen was, was het tevens de laatste officiële wedstrijd van Diane en Martin.
Diane heeft besloten dat ze het na 26 jaar wat rustiger aan gaat doen, zij zal vanaf volgend seizoen uitsluitend te bewonderen zijn in het zevental van Sweel. Om Diane te bedanken kreeg ze een publiekswissel en een bloemetje.
Bij terugkomst op ’t Alterbarg werd Martin nog even in het zonnetje gezet, de dames hadden een heerlijke taart voor hem geregeld.

beilenfitboys-damessweel

beilenfitboys-damessweel1