Dalen wint Zwaagstra-toernooi

De hoofdmacht van Dalen is zaterdagavond op sportpark ’t Alterbarg in Zweeloo winnaar geworden van het Zwaagstra-toernooi. De ploeg van trainer-coach Bert Doldersum versloeg Sweel (zat) met 2-6.

Zwaagstra 2017 3

De beide ploegen bleven tot aan de rust in evenwicht. Dalen nam na tien minuten de leiding, maar binnen een minuut werd de schade gerepareerd. In de tweede helt was de derde klasser een maatje te groot voor de equipe van Bert Wiebing.

Zwaagstra 2017 4

Hilco Koster had met drie treffers een groot aandeel in de ruime zege. Nick Schuiling, Tijmen Venhorst en Mart Kip scoorden voor Dalen de overige treffers. Tom en Rick ter Avest deden namens Sweel iets terug.

Sweel (zon) verloor in een doelpuntrijk duel met 2-5 van zondag 3e klasser Annen. Bij rust leidde de ploeg uit Noord-Drenthe met 2-3.  In de matige tweede helft bleef Annen de bovenliggende partij en liep het vrij eenvoudig uit naar een verdiende 2-5 overwinning. Remmert Verbrugge maakte voor Sweel de beide doelpunten.

Zwaagstra 2017 8

Eindstand Zwaagstra-bokaal:

1. Dalen 2 – 6 ( + 6 )
  2. Annen 2 – 6 ( + 4 )
  3. Sweel (zat) 2 – 0 ( – 5 )
  4. Sweel (zon) 2 – 0 ( – 5 )

Foto’s: Gerda Looije