Dalen en Annen beginnen Zwaagstra-toernooi met winst

De hoofdmacht van Dalen is het Zwaagstra-toernooi op sportpark ’t Alterbarg in Zweeloo goed begonnen. De ploeg van trainer-coach Bert Doldersum versloeg Sweel (zon) gisteravond na een 0-1 ruststand met 0-2. Peter Harkes scoorde beide doelpunten. Op de zege van Dalen was weinig af te dingen. Sweel kreeg wel wat kansjes, maar was in de afronding te slordig.

Sweel (zat)

Sweel (zat) verloor in een doelpuntrijk duel met 3-4 van Annen. De bezoekers kwamen na tien minuten op voorsprong, maar in de 35e minuut zette Willy Lubowa de gelijkmaker op het scorebord. Nog voor rust bracht Annen de stand op 1-2. Tot twintig minuten voor tijd hield Sweel knap stand, maar in de 70e en 75e minuut liep Annen uit naar 1-4. In de slotfase kwam de ploeg van Bert Wiebing door twee doelpunten van Willy Lubowa nog bijna langszij. Het bleef uiteindelijk 3-4.

Tussenstand Zwaagstra-bokaal:

1. Dalen 1 – 3 ( +2 )

2. Annen 1 – 3 ( +1 )

3. Sweel (zat) 1 – 0 ( -1 )

4. Sweel (zon) 1 – 0 ( -2 )