D-jeugd v.v. Sweel pakt Nederlandse titel bij het Beachsoccer

Zweeloo – De D-jeugd van v.v. Sweel is afgelopen zaterdag Nederlands kampioen geworden bij het NK Beachsoccer in Raamsdonksveer.

Eind juni werd de finaleronde van het NK Beachsoccer op het strand van Scheveningen vanwege een barre zomerstorm afgelast. Van uitstel leek afstel te komen, maar eind december werd duidelijk dat de drie overgebleven ploegen alsnog een herkansing zouden krijgen. Niet op het strand van Scheveningen, maar op een speciaal indoorveld in Raamsdonksveer.

Afgelopen zaterdag reisden de spelers Mees Kuipers, Wilko Haddering, Jordy Werkman, Martijn Jansen, Tom Tempelman, Thomas Nijland en Stein Jansen en hun begeleiders Jeroen Dijkstra en Lars Sikken naar Noord-Brabant. Vooraf was moeilijk in te schatten hoe kansrijk de ploeg van Dijkstra en Sikken zou zijn, maar de jeugdvoetballers uit Zweeloo zetten op het mulle zand een puike en indrukwekkende prestatie neer. Teamleider Jeroen Dijkstra reageerde opgetogen: ‘Het behalen van de eervolle nationale titel kwam als een verrassing. We hadden het niet verwacht. Het is heel mooi dat we dit gehaald hebben.’ De spelers werden zaterdagavond tijdens de nieuwjaarsreceptie in de kantine van v.v. Sweel uitgebreid gehuldigd.

Bijschrift foto: De D-jeugd van v.v. Sweel veroverde afgelopen zaterdag in Raamsdonksveer de nationale titel bij het Beachsoccer. Op de foto (staand) Jeroen Dijkstra, Mees Kuipers, Wilko Haddering, Jordy Werkman, Martijn Jansen en Lars Sikken. Zittend: Tom Tempelman, Thomas Nijland en Stein Jansen. (Foto: Familie Werkman / Aalden)