Cupfighter Sweel 3 vloert ook Dedemsvaart 7 en kiest voor kortste route naar Europees bekeravontuur

Er staat even geen maat op het ontketende Sweel 3. In de competitie ligt de ploeg op kampioenskoers en zondagochtend werd – zonder de trouwe aanhang – dankzij een 3-1 zege op Dedemsvaart de volgende ronde van het noordelijk districtsbekertoernooi bereikt.

De manschappen van coach Arnald Epping en performance trainer Jarno Rotgers waren uiterst gemotiveerd om hun bekeravontuur verder vervolg te geven. “De beker is immers de kortste route naar Europa”, zo stond met hoofdletters op de deur van de kleedkamer geschreven.

De spelers lieten zien de boodschap te hebben begrepen en beten in alle opzichten van zich af. De ploeg toonde zich een heuse cupfighter en legde op ’t Alterbarg een sublieme teamprestatie op de mat.

Joris van Veen zette Sweel 3 op voorsprong en routinier Eduard Lahuis verdubbelde de marge. De gasten uit Dedemsvaart kwamen uit een strafschop, toegekend door de prima fluitende Gilbert Mulder, terug tot 2-1. Sweel nam echter een voorschot op de zege met de tweede treffer van Joris van Veen.

De gasten persten er nog wel een krachtig offensief uit. De spannende slotfase leverde een aantal hachelijke momenten op, maar Sweel trok mede dankzij een aantal voortreffelijke reddingen van doelman Lars Sikken en de tactische wissels van Epping en Rotgers de verdiende zege over de streep.

Na de fraaie 3-1 zege op Dedemsvaart staat op zondag 19 december de volgende bekerwedstrijd op het programma. De Europese droom duurt voort voor Sweel 3 !