Cruciale zege Sweel (zon) in streekderby tegen Sleen (update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft de competitiewedstrijd tegen Sleen met 1-0 gewonnen.

De streekderby was spannend, zonder echt goed voetbal. Beide ploegen deden hun uiterste best om de drie punten te verdienen. In de eerste helft was Sweel een klein beetje sterker, wat vooral tot uiting kwam in de duels. Sweel streed iets feller.

Geen van beide partijen wist grote kansen te creëren. Af en toe legde Sweel een mooie aanval op de moeilijk te bespelen mat. Zo ook in de 24e minuut. Wouter van der Veen pikte een bal van achteren op en speelde Ruben Looije aan, die op zijn beurt de bal doorspeelde aan Wilfred Kuipers die vanaf rechts via de paal de score opende. In de eerste helft werden heel wat luchtduels uitgevochten na prima voorzetten van Jorn Stadman.

Sleen kon de eerste helft maar geen gevaar stichten. Tot de laatste minuut voor rust, toen Sleen heel dicht bij de gelijkmaker was. Ternauwernood kon Jesper Reuvers tot corner verwerken. Na rust een ander beeld. Sleen trok het initiatief naar zich toe. De wedstrijd speelde zich grotendeels af op de Sweel helft. Maar de achterhoede gaf deze wedstrijd geen krimp. Lars Stadman hield Derek Slot c.s. goed in bedwang. Vrijwel alle hoge ballen werden door Siebert Looije gewonnen. En kwam de bal verder, dan was daar Jesper Reuvers die met enkele geweldige reddingen Sweel op de been hield.

Tot in blessuretijd konden de Sweel voorwaartsen daar weinig tegenover stellen. Keeper Kristiaan Ludwig zorgde nog voor het meeste gevaar, maar dan voor zijn eigen ploeg. Door zijn gehaaste spelhervattingen gaf hij Sweel mogelijkheden te scoren. Het geloof bij Sleen ebde weg, zodat Sweel het zoet van de overwinning kon proeven. Voor Kristiaan Ludwig restte slechts een kusje van zijn geliefde.