Concurrenten helpen Sweel (zat) in het zadel

De hoofdmacht van Sweel (zat) deed zaterdagmiddag op ’t Alterbarg was het moest doen: winnen. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing kende geen enkel probleem met laagvlieger Erica’86. Het werd 5-0, dankzij goals van Wietse Vugteveen, Rene Lanting en driemaal Vincent Kok. Keeper Haan had een eenvoudige middag, hij werd niet op de proef gesteld door de Ericanen.
Sweel kon vrijuit voetballen en schotelde de toeschouwers een aantal mooie goals voor.

Toen na afloop de overige uitslagen binnen druppelden, bleek de spanning weer helemaal terug in de competitie. Beide concurrenten beginnen een misstap.
NKVV verloor in Nieuw-Weerdinge met 2-1 van van NWVV en Tiendeveen was met 2-0 te sterk voor Veendam 1894.

Hierdoor is Sweel weer volop in de race voor promotie naar de 4e klasse, zelfs het kampioenschap is nog binnen bereik. Hiervoor dient het komende week van SETA te winnen en in de laatste, allesbeslissende wedstrijd tegen NKVV kan een beslissingswedstrijd worden afgedwongen.

Andere opsteker was de rentree van de talentvolle Lars Sikken, die na een jaar blessureleed weer een aantal minuten mocht maken.

Stand 5e klasse F zat:

1. NKVV     20 – 48