Burentwist Sweel (zon) – Witteveense Boys eindigt in gelijkspel ( 2 – 2 )

De burentwist tussen de hoofdmacht van Sweel (zon) en Witteveense Boys is geëindigd in 2-2.

Sweel kwam nog wel op een 2-0 voorsprong, maar de bezoekers uit Witteveen kwamen na rust meer dan verdiend op 2-2.

De entourage in prachtige oranje en groene kleuren, was mooier dan het vertoonde spel van beide laagvliegers is 4D. Het talrijke publiek kon een wedstrijd bekijken met veel strijd. De spanning vergoedde veel en de punten werden broederlijk gedeeld. En met de puntenverdeling mocht vv Sweel misschien wel het meest tevreden zijn.

Sweel - Wit 5 Sweel - Wit 6

(Foto’s : Peter Seele)

Witteveense Boys was voor het doel wat dreigender dan Sweel. Vooral aan de rechterkant had de goed spelende Roald Vrieling de handen vol aan de snelle linkerspits van Witteveense Boys. Deze groen- witte aanvaller zorgde voor veel gevaar voor het Sweler doel. Toch was het Sweel dat op voorsprong kwam. De beste Sweler man, Wouter van der Veen schoot op het doel van Jari Hooijer die de bal niet onder controle kon krijgen en na een korte scrimmage wist Martijn Hilbrands de bal tegen de touwen te schieten. Het spel ging gelijk op, maar de mogelijkheden over en weer waren schaars.

Na veertig minuten produceerde Sweel haar beste aanval. Arjan Kalsbeek en Wouter van der Veen brachten na een vlotte combinatie Ruben Looij in stelling. De lange Sweler aanvaller kende geen pardon en joeg nummer twee tegen de touwen. Touwen die op last van de warrig leidende scheidsrechter voor aanvang waren gehecht. Sweel genoot van deze fraaie treffer. En dat hadden ze beter niet kunnen doen. De Sweler defensie werd vanaf de aftrap compleet verrast door een snelle Witteveense aanval. Er was geen grijpen aan voor doelman Jesper Reuvers. Ruststand 2-1. Na rust drong Witteveense Boys bij vlagen stevig aan. Met kunst en vliegwerk kon de Sweler defensie Witteveense Boys lange tijd van scoren houden. Slordig balverlies rond de middellijn leidde echter toch de verdiende gelijkmaker in. Vanaf rechts zeilde de bal hard voor het doel langs om vervolgens van dicht bij hard te worden ingeschoten. Sweel ging nog een angstige tijd tegemoet. Maar de steraanvallers van Witteveense Boys , Sander Voortman en Thijs Uineken wisten het doel niet meer te treffen.

Sweel - Wit 3

Dat deed de ongelukkig spelende Lars Stadman aan de andere kant wel. Zijn vrije trap ging bij de eerste paal binnen. De enige man op ’t Alterbarg die een overtreding zag was nou net scheidsrechter Kingma. Het Sweeler feestje ging niet door. En heel Sweel haalde opgelucht adem toen Sander Voortman vanuit ideale positie naast schoot. Beide ploegen een puntje. Het vuurwerk werd opgeborgen en de spandoeken opgerold om volgend jaar 24 april weer tevoorschijn te worden gehaald.