Bruchterveld stuurt Sweel met ruime cijfers naar huis (5-1)

De hoofdmacht van Sweel werd zaterdagmiddag door Bruchterveld met een ruime 5-1 nederlaag naar huis gestuurd. Bij rust was de stand nog in evenwicht, maar in de tweede helft liep de equipe van Bert Wiebing tegen een geflatteerde nederlaag aan.

Bruchterveld kreeg na ruim tien minuten de eerste kans op de openingstreffer, maar Thomas Kamman wist de inzet met een prima safe ongedaan te maken. Het was uitstel van executie, want in de 13e minuut scoorde Koen Otten uit een van richting veranderd schot de 1-0.

De thuisploeg voerde de druk steeds verder op en Sweel kwam er voetballend nog sporadisch uit. In de slotfase van de eerste helft trad een herstel in. Eerst was Jurjen Huitema met een kopbal dichtbij de 1-1, maar die werd door de doelman Wouter Huisjes van Bruchterveld nog onschadelijk gemaakt. Uit de daaropvolgende aanval werd Robin Sikken binnen het zestienmetergebied gevoerd en vanaf de penaltystip zette Sikken in de 43e minuut de gelijkmaker op het scorebord. In de blessuretijd was Bertin Kiers nog dichtbij de 1-2. Zijn listig schot ketste via de paal echter weer in het veld.

Direct na rust zette Gijs Odink vanuit een afgeslagen aanval over de linkerflank de thuisploeg op voorsprong. Sweel leek binnen het uur de schade te kunnen herstellen, maar Willy Lubowa had pech dat zijn kopbal op de lat stuiterde.

In de 61e minuut kwam Bruchterveld door een benutte strafschop van Niels Lubbers op 3-1. Nog geen drie minuten later was de wedstrijd beslist. Een lange bal werd door spits Roland Strijker op beheerste wijze tegen de touwen gewerkt. In de slotfase kwam Bruchterveld, na slordig uitverdedigen van Sweel, via Luuk Benjamins op 5-1.

Teamleider Remko Koopman sprak na afloop van een terechte nederlaag. ‘De eindstand was alleen wel wat geflatteerd. Wij gaven het op sommige momenten te gemakkelijk weg.’

Sweel staat nu op de zesde plaats. Komende zaterdag komt Hoogeveen op bezoek. Dat is de nummer twee van de ranglijst. Het duel op ’t Alterbarg begint om 14.30 uur.

Uitslagen 4e klasse D:

NKVV – Angelslo   1 – 1