Bert Wiebing blijft Sweel (za.) trouw

Bert Wiebing blijft trainer van zaterdag vijfdeklasser VV Sweel. De oud-profvoetballer van onder meer FC Groningen was het laatste anderhalf seizoen trainer van Sportclub Zweeloo. Die club ging tijdens de afgelopen zomer samen met zondagclub ZBC op in de nieuwe fusieclub Sweel.

Met de oranjezwarten draait Wiebing – hij verlengt met een seizoen in Zweeloo – tot dusverre een goed seizoen in 5F. Zijn ploeg is na negen wedstrijden nog altijd ongeslagen en staat tweede. De derby bij SV Nieuw Balinge werd zaterdag met 1-3 gewonnen.

Sweel speelt op zaterdag 29 november de kraker tegen streekgenoot NKVV uit Dalerpeel. De gemeentelijke derby in Zweeloo tegen de koploper – NKVV heeft een punt meer – begint om 14.30 uur.

(Foto: Kristian Elders – NDC Mediagroep)