Belangrijke overwinning voor Dames vv Sweel

Om 14.00 uur is de aftrap van de wedstrijd vv Sweel Dames 1 tegen vv Schoonebeek Dames 1. Het is maar 2 graden, oftewel mega koud! De wissels en supporters zitten als eskimo’s in de dug-out. Daar is het fluitsignaal. De opdracht die de dames van Martin hebben meegekregen: “de eerste 15 minuten vol er op en op voorsprong komen!”.

Die opdracht werd aardig uitgevoerd. Ondanks een grote kans voor Schoonebeek in de 5e minuut. Maar dankzij een intimiderend optreden van doelvrouw Patricia wordt de bal naast geschoten. Na 15 minuten kunnen we wel concluderen dat het merendeel van het balbezit voor de dames van Sweel is. Er worden mooie acties opgezet vanaf de linkerzijde. Een aantal lekkere combinaties tussen de zusjes Katerberg (Leonie en Elsemiek) en Ilse de Regt. Er is veel druk naar voren en we creëren veel kansen, maar helaas deze worden niet afgemaakt.

De trainer van de tegenpartij is onder de indruk van het spel van Sweel. Vooral de skills van Henrike doen het goed. Hij spreekt zijn vrouwen streng toe: “het is hier toch geen circus!”. Ondanks zijn toespraak blijven we de tegenstander aftroeven en voetballen we voornamelijk op hun helft. Met een teleurstellende tussenstand van 0-0 gaan we de rust in. We weten wat ons te doen staat… Scoren!! Vol strijdlust betreden we het veld voor de 2e helft.

Henrike, Leonie en Annebeth maken plaats voor Iris, Robin en Ilse Nijenbanning. Na 14 minuten komt Elsemiek één op één met de keeper en jawel het harde werken wordt beloond! 1-0 voor de dames van Sweel. Nog geen 10 minuten later gebeurt het volgende: Ingooi van Marlies op Elsemiek. Elsemiek maakt een mooie actie en is haar tegenstander voorbij. De bal gaat naar Ilse de Regt en daar volgt de goal van Ilse Nijenbanning. En jawel het is 2-0!

Marlies en Elsemiek verlaten het veld voor Simone en Mirthe. Beide dames krijgen een mega kans om te scoren! Maar helaas de bal ging er niet in! Schoonebeek probeert het nog een keer met een mega sprint via hun linkerzijde. De bal wordt geblokt door Roselien. Wij krijgen in de laatste minuten nog een paar corners en een vrije bal mee… Maar er blijkt niet meer in te zitten… De eindstand 2-0 voor de dames van Sweel. Een belangrijke overwinning om aansluiting met de top te behouden.