Belangrijke overwinning op Tiendeveen voor Sweel (zat)

De 1-0 winst op concurrent Tiendeveen was al een mooie opsteker voor het team van trainer Bert Wiebing, maar toen na afloop bleek dat koploper NKVV met 3-3 gelijk had gespeeld tegen Damacota was de blijdschap nog groter.

Door dit gelijkspel kunnen NKVV en Sweel op gelijke hoogte komen, mits Sweel de 2 inhaalwedstrijden wint. Blijven beide teams winnen, dan zal het op de allerlaatste speeldag aankomen. Beide teams spelen dan ook nog eens tegen elkaar.
Zo lang is het nog niet en Sweel zal moeten blijven winnen, maar als het slechte wedstrijden zoals tegen Tiendeveen wint, blijft er hoop.

De wedstrijd werd al in de 2e minuut beslist, na een mooie aanval over een aantal schijven was het Vincent Kok die alleen voor de keeper onberispelijk binnenschoot. De wedstrijd kenmerkte zich vooral door strijdlust aan beide zijden, goed gevoetbald werd er nauwelijks.

Grote kansen waren er nauwelijks, pas tegen het eind van de tweede helft kwam Sweel er een paar maal gevaarlijk uit. Maar de voorwaartsen konden het niet afmaken. Even was het billen knijpen voor de Sweeler bank toen Tiendeveen na een corner in een scrimmage gevaarlijk werd, maar dit liep goed af.
Groot was de opluchting toen de prima leidende scheidsrechter Jagersma voor het einde floot.

Komende week wederom een belangrijke wedstrijd, onder de rook van stadion de Langeleegte wordt er tegen Veendam 1894 gespeeld. De vorige wedstrijd werd gelijkgespeeld en zoals eerder genoemd, Sweel zal alles moeten winnen om de druk er bij NKVV op te houden.